Nickelodeon wystartuje w czerwcu

Amerykański koncern Viacom wprowadzi do Polski swój flagowy kanał dla dzieci - Nickelodeon. Będzie to już XX kanał dziecięcy w naszym kraju.

Debiut kanału zaplanowano na 1 czerwca. Polską wersję od amerykańskiego pierwowzoru mają różnić programy edukacyjne. Poza sztandarowymi kreskówkami, jak np. "Dora poznaje świat" i "SpongeBob Kanciastoporty" stacja ma nadawać kilka polskich programów, w tym "Szkołę rysowania" i "Szkołę tańca", skierowane do dzieci w wieku 2-12 lat. - Antena będzie całkowicie wolna od reklam niezdrowej żywności - deklaruje nadawca. Kanał ma produkować spółka MTV Networks Europe, do której należą m.in. MTV oraz VH1 na Starym Kontynencie. Nad polską wersją Nickelodeon pracuje obecnie 7 osób.

Kanały dziecięce są jednym z najbardziej konkurencyjnych segmentów na polskim rynku telewizyjnym. O względy młodych widzów zabiega obecnie 12 stacji, z czego jedynie sześć jest objętych badaniem oglądalności. Według danych firmy AGB Nielsen Media Research łączny udział w widowni tych sześciu stacji wyniósł w zeszłym roku 4,02 proc. Z kolei ich łączne wpływy reklamowe w marcu tego roku wraz z autopromocją, sponsoringiem i konkursami wyniosły 23,1 mln zł brutto (bez uwzględnienia rabatów i upustów).

Copyright © Agora SA