Puma wygrywa w Afryce z Nike i Adidasem

Niemiecki producent sprzętu sportowego jest sponsorem wszystkich czterech zespołów, które awansowały do półfinałów Pucharu Narodów Afryki - pisze "Dziennik".

Dla Pumy to szansa, bo ma problemy z pokonaniem swoich potężnych konkurentów. W 2007 roku Puma została przejęta przez francuskiego producenta dóbr luksusowych PPR. Prawie połowa narodowych reprezentacji narodowych, które sponsoruje Puma pochodzi z Afryki.

Spośród potęg piłkarskich jest sponsorem tylko drużyny włoskiej. Zresztą pierwszą reprezentacje zaczęła sponsorować dopiero w 1997 roku - przypomina "Dziennik".

Choć Afrykanie nie uchodzą za gigantów futbolu, to zawsze budza sympatie kibiców, a o to chodzi reklamodawcom. Domiacja Pumy w Afryce jest o tyle istotna, że w 2010 roku w RPA odbędzie się Puchar Świata. To wymaga inwestycji, bo np. reprezentacja Ghany potrzebowała autobusu, która musiała zakupić Puma.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.