Halo Polsat - rewolucja w telekomunikacji?

W tym roku ruszy kolejny wirtualny operator - Halo Polsat. Może on zmienić rynek telekomunikacyjny w Polsce

Premierę wirtualnego operatora wprowadzanego na rynek przez platformę Cyfrowy Polsat zapowiadano na jesień 2007 r. Na razie jednak istnieje tylko internetowa strona halopolsat.pl. Olga Zomer z Cyfrowego Polsatu zapewnia, że nowy operator jest od strony technologicznej gotowy do startu. Przed miesiącem skończył wdrażanie systemu obsługi rozliczeń usług telekomunikacyjnych. - Trwają prace nad połączeniem naszej sieci z sieciami innych operatorów - mówi Zomer. Sam debiut uzależniony jest od podpisania umów o rozliczeniach za tranzyt ruchu między Halo Polsat a innymi operatorami. - Zaczniemy od testów na wybranej grupie konsumenckiej - dodaje.

Halo Polsat swoje usługi będzie świadczyć w oparciu o sieć radiową Ery, ale poza tym będzie w pełni niezależny w budowaniu oferty. Jak czytamy na stronie operatora, będzie on oferował usługi w opcji z abonamentem oraz pre-paid. Naturalną grupą docelową usług telekomunikacyjnych Cyfrowego Polsatu będą abonenci platformy - obecnie to 2 mln gospodarstw domowych. Spółka zapowiada, że dostaną oni m.in. usługi dodatkowe. Z informacji, jaka krąży na rynku wynika, że jedną z takich usług może być sieć darmowych hotspotów, w których telefon użytkownika Halo Polsat przełączy się z systemu GSM na telefonię działającą w internecie, co znacznie obniżyłoby koszty rozmów. Zdaniem Magdy Borowik, analityka rynku telekomunikacyjnego w IDC Polska, takie rozwiązanie mogłoby być przełomowe dla rynku. - Gdyby te informacje się potwierdziły, mielibyśmy do czynienia z rewolucją. Halo Polsat mógłby wtedy szybko zająć silną pozycję na rynku telefonii komórkowej - mówi Borowik. Jej zdaniem Halo Polsat ma szansę stać się pełnoprawnym konkurentem nie tylko dla innych operatorów wirtualnych, ale także dla operatorów infrastrukturalnych. - Dziś mamy rynek oligopoliczny, na którym działa trzech dużych operatorów, kilka maleńkich sieci wirtualnych i Play. Ta sytuacja musi się zmienić, bo dojrzałe rynki są bardziej konkurencyjne. Myślę, że wejście Polsatu będzie istotnym krokiem do przebudowy polskiego rynku - mówi.

Copyright © Agora SA