Dziennik "Polska" startuje w poniedziałek za 1,5 zł

Nowa gazeta ogólnopolska grupy wydawniczej Polskapresse ukaże się w całej Polsce 15 października, poinformowali szefowie firmy na konferencji prasowej. Dziennik "Polska" ma stać się liderem codziennej prasy opiniotwórczej, a zysk zacząć przynosić w 2010 r.

"Chcemy wyprzedzić 'Gazetę Wyborczą' choćby nawet o jeden sprzedany egzemplarz" - powiedział wiceprezes Polskapresse Tomasz Wróblewski, który będzie również pełnił rolę wydawcy nowego tytułu.

Wróblewski ujawnił też, że dziennik ma zacząć przynosić zysk w 2010 r. Prezes Polskapresse Dorota Stanek podkreśliła, że nakład "Polski" ma wynieść 600-800 tys., a wydanie weekendowe ma się sprzedawać w ok. milionie egzemplarzy.

Na winiecie pokazanej w piątek dziennikarzom obok tytułu "Polska" mieści się też logo brytyjskiego "The Times",z którym gazeta ma umowę o współpracy redakcyjnej.

"Będziemy zacieśniać współpracę z 'The Times', my będziemy wykorzystywać ich materiały, ale również oni nasze" - zapewniał redaktor naczelny "Polski" - Paweł Fąfara.

Cena numeru ma wynieść 1,5 zł z wyjątkiem województw; wielkopolskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopolskiego, dolnośląskiego, pomorskiego i śląskiego, gdzie gazeta będzie kosztowała 1,4 zł (w piątek 1,7 zł) oraz opolskiego (1,3 zł w tygodniu a w piątek 1,7 zł).

Tytuł "Polska" łączy sześć już istniejących lokalnych tytułów należących do Polskapresse. Grupa ma tworzyć też nowe tytuły lokalne, a Lublinie będzie współpracować z "Kurierem Polskim". Logo lokalnych wydań będzie połączone na winiecie z tytułem lokalnym np. "Dziennik Bałtycki".

Fąfara zapewnił, że lokalne wydania będą się od siebie różnić. Np. jeśli na drugiej stronie znajdzie się pięć materiałów, to trzy z nich mogą się powtarzać we wszystkich wydaniach, a dwa będą przygotowane przez lokalne redakcje. Przez pewien czas będą też wydania "ogólnopolskie", które ukażą się w Warszawie i tam gdzie Polskapresse nie ma jeszcze swoich lokalnych redakcji.

Pierwsza strona wydania zaprezentowanego w piątek dziennikarzom była zdominowana przez jeden duży artykuł poświęcony Kazimierzowi Marcinkiewiczowi. Kolejne strony są poświęcone działowi "Fakty 24" czyli przeglądowi najważniejszych wiadomości.

Kolejny dział to "Regiony" z wiadomościami lokalnymi, a w wydaniu warszawskim "Opinie". Kolejne działy to "Pieniądze", "Kultura" oraz "Zbliżenia" poświęcone formom reportażowym. Następnym działem w Warszawie będzie dział lokalny, a w innych wydaniach "Opinie". Gazetę zakończą działy "Poradniki", "Relaks" i "Sport", który w poniedziałek ma mieć ponad 20 stron. Całość ma liczyć codziennie od 40 do 56 stron.

Tak jak konkurencja, "Polska" będzie dodawała do swoich wydań płatne, lub bezpłatne kolekcje, ale zacznie to robić w drugim tygodniu swojej działalności.

Gazecie codziennie będzie towarzyszył inny dodatek lifestylowy: "Męska Rzecz", "Twój Dom", "Uroda&Styl", "Dobra Kuchnia" oraz "Magazyn". Inne dodatki będą przygotowywane razem z portalem gratka.pl.

Szefowie Polskapresse deklarują, że mają budżet marketingowy "porównywalny" z budżetami konkurencji - "Dziennika" i "Gazety Wyborczej". Grupą docelową tytułu mają być osoby powyżej 28 roku życia, o wykształceniu średnim lub wyższym.

Grupa Wydawnicza Polskapresse wchodzi w skład międzynarodowego koncernu Verlagsgruppe Passau.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.