Agencja interaktywna K2 idzie na giełdę

Agencja interaktywna K2 Internet jako pierwsza polska spółka tej branży idzie na giełdę. Wczoraj złożyła w KNF prospekt emisyjny

Warszawska K2 to jedna z kilku największych w Polsce agencji interaktywnych - firm zajmujących się przede wszystkim marketingiem online, e-reklamą i budową serwisów internetowych. Działająca od 10 lat firma zatrudnia 100 osób, pracuje np. dla Nokii, Coca-Coli oraz Ikei. W ubiegłym roku K2 (wraz ze swoim domem mediowym ACR) miała przychody 16 mln zł i 1,1 mln zł zysku netto.

Największym (42 proc.) udziałowcem spółki jest niemiecki fundusz venture capital bmp. Duże pakiety akcji mają też dwaj twórcy K2 - Michał Lach i Janusz Żebrowski (prezes spółki). - W ofercie publicznej będą sprzedawane już istniejące akcje oraz akcje nowej emisji, dzięki którym do spółki wpłynie nowy kapitał - mówi Żebrowski. - Chcemy go wykorzystać do zbudowania kilkusetosobowej, wyjątkowej w Polsce spółki realizującej duże, innowacyjne projekty interaktywne w marketingu, sprzedaży i obsłudze klientów.

Zdaniem Żebrowskiego prawdopodobnym terminem debiutu K2 na giełdzie jest wrzesień lub późniejsze miesiące roku. Spółka nie podała wczoraj żadnych szczegółów planowanej publicznej oferty sprzedaży akcji.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.