Choć łączna sierpniowa sprzedaż ogólnopolskich dzienników była aż o 13,2 proc. większa niż w sierpniu ubiegłego roku, to większość tytułów odnotowała spadki. Rynek rozszerzył "Dziennik", wydawany przez polską filię niemieckiego koncernu Axel Springer (bez niego łączna sprzedaż dzienników byłaby o 3,5 proc. mniejsza niż w sierpniu 2005 r). Ukazujący się od 18 kwietnia tytuł sprzedawano w sierpniu w ilości 221,7 tys. egz. (w maju po debiucie sprzedaż wynosiła prawie 260 tys. egz.). Sprzedaż "Gazety Wyborczej" wyniosła 403,7 tys. egz., co oznacza spadek o 4,6 proc. wobec sierpnia w ubiegłym roku, gdy "Gazeta" prowadziła cieszący się ogromną popularnością cykl "Nasz Papież". Największy spadek odnotowała "Trybuna" (17 proc.) i "Super Express" (12,2 proc.). W efekcie pierwszy w Polsce tabloid zbliżył się do sprzedaży "Rzeczpospolitej". "Faktowi" jako jedynemu wśród największych dzienników udało się poprawić w sierpniu wynik i przekroczyć 501 tys. egz.