Cyfra+ pręży muskuły przed wejściem ITI

Canal+ Cyfrowy jest przygotowany na wejście nowego gracza na polski rynek - przekonują jego szefowie. Spółka pochwaliła się też wczoraj dobrymi wynikami finansowymi.

Tej jesieni na rynku zacznie się walka na noże, gdy do duetu Cyfra+ i Cyfrowy Polsat dołączy trzeci gracz - platforma satelitarna przygotowywana przez spółkę ITI Neovision. Nowa spółka chce zacząć z wysokiego C, wprowadzając usługi dotąd na polskim rynku niedostępne, czyli programy nadawane w wysokiej rozdzielczości (HDTV - obraz widoczny na ekranie ma nawet pięciokrotnie więcej szczegółów niż obecny) i wideo-na-żądanie (VOD), czyli np. filmy, które klienci platformy będą mogli ściągnąć o dowolnej porze na dysk twardy cyfrowego odbiornika.

ITI swoimi planami pobudziła rynek: Cyfra+, której przedstawiciele jeszcze do niedawna twierdzili, że polski rynek nie jest gotowy na takie usługi, teraz zapowiada ich wprowadzenie. - Jeszcze w tym roku zaczniemy nadawać programy w wysokiej rozdzielczości - mówił na wczorajszej konferencji prasowej Arnaud de Villeneuve, prezes Canal+ Cyfrowy. Kiedy dokładnie? Tego nie wiadomo. - Najprawdopodobniej późną jesienią - usłyszeli dziennikarze.

Spółka na początek zaoferuje klientom wybrane filmy w wysokiej rozdzielczości oraz mecze angielskiej i francuskiej ligi piłki nożnej. - W przyszłym roku będziemy stopniowo rozszerzać ofertę - mówi Villeneuve. Wówczas ma się pojawić również usługa VOD, wtedy też spółka zaproponuje klientom odbiorniki cyfrowe z twardym dyskiem (pierwsze prototypy dostarczył już Philips).

Villeneuve dziwił się, że ITI wchodzi na rynek, na którym będzie de facto konkurować ze swoimi klientami (platformy płacą ITI za nadawanie programów wyprodukowanych przez spółkę). - Życzę im powodzenia, bo będzie ich to kosztować znacznie więcej, niż im się wydaje - komentował. Czy nie obawia się nowej platformy? - W sytuacji wrzenia na rynku to zawsze lider wyciąga najwięcej korzyści - uważa szef Canal+ Cyfrowy.

Na razie liderem jest Cyfra+. Obecnie jej sygnał dociera do 820 tys. gospodarstw domowych w Polsce, do końca roku spółka chce mieć 900 tys. abonentów. W pierwszym półroczu - przy przychodach w wysokości 416 mln zł - spółka zarobiła na czysto 80 mln zł (o 23 mln zł więcej niż przed rokiem).

Villeneuve stanowczo zaprzeczał wczoraj plotkom, które od jakiegoś czasu krążą po rynku, o fuzji Cyfry+ z Cyfrowym Polsatem. - Canal+ Cyfrowy też nie jest na sprzedaż - dodał.

Copyright © Agora SA