Polska filia niemieckiego koncernu wydawniczego Axel Springer testuje wyższą cenę swego najnowszego tytułu - "Dziennika".
O tym, że ukazujący się od 18 kwietnia "Dziennik" zdrożał w niektórych województwach, poinformowały w swoich serwisach elektronicznych branżowe magazyny "Press" oraz "Media i Marketing Polska".
W woj. małopolskim cena codziennego wydania "Dziennika" wzrosła z 1,50 do 1,80 zł, natomiast za wydanie piątkowe z dodatkiem telewizyjnym trzeba zapłacić już 2 zł. Z kolei w woj. lubuskim do 2 zł zdrożało jedynie wydanie piątkowe.
Wydawca nie komentuje swojej decyzji. Średnia sprzedaż "Dziennika" w woj. małopolskim wyniosła od kwietnia do czerwca 19,8 tys. egzemplarzy, podczas gdy w lubuskim - 6,3 tys. egzemplarzy (dane ZKDP, rozpowszechnianie płatne razem).
Kilka lat temu Axel Springer Polska podobnie sondował wyższą cenę swojej bulwarówki "Fakt". Eksperymentem objęto województwa kujawsko-pomorskie i lubelskie, ale po testach "Fakt" wrócił do niższej ceny.