Trudny kwiecień dzienników

Największe dzienniki ogólnopolskie odnotowały w kwietniu spadek sprzedaży - wynika z danych opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy

Równocześnie cały rynek gazet zwiększył się o 9,8 proc., gdyż wkroczył nań nowy gracz - "Dziennik" wydawany przez Axel Springer Polska. Liderem jest "Fakt" wydawany przez Axel Springer Polska, którego sprzedaż była słabsza o 2,9 proc. niż przed rokiem i wyniosła 528,9 tys. egzemplarzy. Drugie miejsce zajmuje "Gazeta Wyborcza" ze sprzedażą w wysokości 474,1 tys. egzemplarzy, która była o 9,6 proc. niższa niż w kwietniu 2005 r. Pierwszą trójkę zamyka "Dziennik" ukazujący się od 18 kwietnia tego roku. W ciągu pierwszych dwóch tygodni po debiucie tytuł ten osiągnął sprzedaż na poziomie 253 tys. egzemplarzy.

Porównywanie kwietniowych danych do tych sprzed roku jest bardzo trudne. W kwietniu zeszłego roku sprzedaż prasy była wyjątkowo duża ze względu na śmierć papieża Jana Pawła II. Z kolei w tym roku w kwietniu na rynku pojawił się nowy tytuł - "Dziennik". Wydawca "Gazety Wyborczej" zdecydował się też na poważną obniżkę jej ceny do 1,5 zł, co wpłynęło na wzrost sprzedaży. Od 14 kwietnia, czyli pierwszego dnia po obniżce, do końca miesiąca średnia sprzedaż "Gazety" wyniosła ponad 510 tys. egzemplarzy.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.