Polsat odświeży wizerunek

Polsat zmienia oprawę graficzną i zaczyna kampanię reklamową. Na odświeżenie swego wizerunku największa w Polsce telewizja komercyjna przeznaczy w tym roku 20 mln zł.

Nową oprawę graficzną dla stacji, którą widzowie zobaczą już w najbliższy poniedziałek, przygotowała niemiecka firma Velvet. Jak poinformował jednak Maciej Stec, dyrektor zarządzający PM, biura reklamy Polsatu, do finału przetargu na nową grafikę zakwalifikowały się dwie spółki. Każda z nich przygotowała po trzy projekty.

- Kupiliśmy wszystkie, więc teraz mamy do dyspozycji sześć różnych opraw. Część z nich możemy wykorzystać w naszych kanałach tematycznych, ale decyzji w tej sprawie jeszcze nie ma - mówi Stec.

Kolorystyka Polsatu zmieni się z żółto-niebieskiej na pomarańczowo-czerwoną. Przedstawiciele PM wyjaśniają, że są to ciepłe kolory, a nowym motywem przewodnim stacji ma być "radość życia".

- TVP jest firmą państwową i tak jest postrzegana, z kolei TVN jest odbierany w badaniach, jako profesjonalny i zimny. My chcemy być stacją żywszą, bardziej emocjonalną - tłumaczy Maciej Stec. Odzwierciedlają to również zapowiedzi bloków reklamowych, które z animowanych plansz zamienią się w krótkie etiudy filmowe ukazujące np. bawiące się dziecko czy młodą parę malującą mieszkanie.

"Nowe otwarcie" - jak mówią menedżerowie stacji - jest ukłonem w kierunku lepiej sytuowanego widza z większych miast, który do tej pory nie wykazywał się lojalnością. Obecnie najbardziej lojalną widownię na antenie stacji ma talk-show "Kuba Wojewódzki".

Spółka będzie intensywnie promować zmiany. Kampanię reklamową przygotowała agencja Upstairs Young & Rubicam, a za planowanie i zakup mediów odpowiadają domy mediowe Media Direction OMD oraz MPG Media Contacts. Nadawca liczy, że jego średni udział wśród widzów w wieku 16-49 lat wzrośnie w tym roku do 19,6 proc. W zeszłym wyniósł on 19,4 proc.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.