"W ostatni weekend film "Harry Potter i czara ognia" zdobył dwa pierwsze miejsca w kinowych rankingach: stał się największą w historii premierą filmu o Harrym Potterze oraz największą premierą 2005 r. w Polsce" - czytamy w komunikacie prasowym Warner Bros Poland - Dystrybucja Kinowa. Paweł Dutkalski, szef dystrybucji w tej spółce, zwraca uwagę na to, że kolejna część przygód bohatera książek J.K. Rowling osiągnęła ten wynik w ciągu trzech dni, a przecież zdarza się, że niektóre premiery w Polsce zaczynają się w czwartki i trwają cztery dni. - "Czara ognia" przebiła nawet pierwszy film o Harrym Potterze, który był przecież ogromnym wydarzeniem. Zwykle kolejne części cieszą się mniejszym zainteresowaniem, ale nie w tym przypadku - podkreśla Dutkalski.
Z danych dystrybutora wynika, że "Harry Potter i czara ognia" stał się światowym hitem. Po dwóch weekendach wpływy z globalnej sprzedaży biletów osiągnęły poziom 408 mln dol., w tym prawie połowę tej kwoty stanowią pieniądze wydane przez widzów w USA. Brytyjczycy wydali 51,3 mln dol., Niemcy - 35,5 mln dol., a Meksykanie - 13,6 mln dol.
Czwarta część przygód Harry'ego Pottera zajęła ósmą pozycję na liście najbardziej kasowych debiutów w polskich kinach. Teraz z dziesięciu najbardziej dochodowych premier w polskich kinach aż osiem to filmy Warner Bros Poland.
Na pierwszym miejscu znajduje się "Władca pierścieni: Powrót króla", ostatnia część trylogii według Tolkiena, którą w ciągu czterech dni obejrzało 592,7 tys. osób. Psychologiczną barierę 500 tys. widzów jako pierwsza w Polsce przekroczyła pierwsza część tej trylogii "Władca pierścieni: Drużyna pierścienia", na którą sprzedano 518,9 tys. biletów.