MNI wchodzi na rynek operatorów wirtualnych

Pół miliona klientów w ciągu pięciu lat i usługi świadczone pod markami firm, które tego zechcą - tak wygląda plan firmy MNI jako kolejnego na polskim rynku wirtualnego operatora komórkowego

Firma zdradziła wczoraj swoje plany tuż po podpisaniu umowy z Centertelem, dostawcą infrastruktury. MNI do tej pory była przede wszystkim dostawca gier, dzwonków i tapet na komórki oraz operatorem stacjonarnym i dostawcą internetu (ma 55 tys. klientów). Telefonia komórkowa nie będzie dla MNI jedynie dodatkiem, jak w przypadku już działającego mBank Mobile czy wchodzącego myAvon. - Naszym celem jest stworzenie najbardziej rentownego operatora mobilnego na rynku - podkreśla prezes MNI Piotr Koenig.

Spółka chce to osiągnąć, kierując ofertę do konkretnych nisz. - Nie będzie to jedna oferta i jedna marka skierowana do wszystkich - mówi Koenig. Model MNI polegać będzie na stworzeniu kilku marek własnych oraz oferowaniu innym firmom usług mobilnych pod ich logotypem. - Istnieje zainteresowanie taką usługą choćby ze strony czasopism czy portali internetowych - zdradza członek zarządu MNI Leszek Kułak. MNI dostarczałaby firmie nie tylko numerację i możliwość korzystania z infrastruktury Centertela, ale także własne usługi, jak choćby gry i dzwonki.

Firma liczy, że jej pierwszymi klientami będą obecni abonenci telefonii stacjonarnej oraz użytkownicy internetu. W przyszłym roku chce mieć 70 tys. użytkowników, rok później już 150 tys., a w 2012 r. nawet pół miliona. Pierwsze testy ruszą na przełomie lipca i sierpnia, natomiast komercyjne uruchomienie usługi ma nastąpić na przełomie września i października.

Oprócz mBanku i myAvonu plany wejścia w wirtualną telefonię komórkową jeszcze w tym roku zapowiadają Inteligo (Grupa PKO BP), Cyfrowy Polsat i należący do Romana Karkosika NFI Midas.

Copyright © Agora SA