Klienci Multibanku są narażeni na atak hakerów. Z informacji od widzów TVN24 wynika, że konta internetowe banku zostały zaatakowane w podobny sposób jak ostatnio konta klientów banku Inteligo - podała w piątek telewizja TVN24.
Klienci banku, których komputery zostały zarażone specjalnie spreparowanym trojanem byli pytani o hasła jednorazowe podczas logowania się na stronie banku. Przestępcy internetowi odpowiedzialni za rozesłanie złośliwego oprogramowania wchodzą w ten sposób w posiadanie haseł i mogą posłużyć się nimi do okradzenia kont bankowych.
- System komputerowy Multibanku nie został w żaden sposób naruszony - powiedział TVN24 rzecznik Multibanku Mateusz Żelechowski. - Kłopoty, które mają użytkownicy to sprawka oprogramowania, które instaluje się na ich komputerach.
Multibank opublikował ostatnio na swoich stronach komunikat na temat podstawowych zasad bezpieczeństwa. Klient w roztargnieniu może nawet nie zauważyć, że procedura logowania przebiega inaczej niż zwykle.
- Przypominamy, że MultiBank nie wymaga podawania haseł jednorazowych podczas logowania do serwisu transakcyjnego - pisze bank w komunikacie .
- Prośba o podanie haseł jednorazowych podczas logowania do systemu transakcyjnego jest spowodowana wirusem - podkreśla Żelechowski.
- Przyczyną pojawienia się takiego wirusa jest brak oprogramowania antywirusowego oraz oprogramowania typu firewall, rekomendowanego przez Multibank - dodaje przedstawiciel banku.
Policja nie chciała potwierdzić, że prowadzi postępowanie w sprawie tego banku. Przeciwnie, ostrzega klientów wszystkich banków. - Przestępcy nie wybierają sobie banków. Po prostu tworzą łudząco podobne strony do serwisów wielu banków i liczą na nieuwagę klientów - powiedział telewizji kom. Zbigniew Urbański z Komendy Głównej Policji.