Plany portalu Gazeta.pl

Walka o młodszą widownię, wizerunkowe oddzielenie się od ?Gazety Wyborczej? i dwucyfrowy udział w rynku e-reklamy to cele portalu Gazeta.pl na najbliższy czas

Wczoraj Gazeta.pl wystartowała z nową stroną główną. O dalszych zmianach mówił na spotkaniu z prasą Tomasz Józefacki, szef pionu internetowego Agory (wydawcy "Gazety Wyborczej").

Portal, który oprócz tekstów z "Gazety" oferuje m.in. fora dyskusyjne z 50 mln wpisów, serwis blogowy, obszerne materiały zdjęciowe, teksty własne i czerpane z innych tytułów itd., planuje taki rozwój i przekaz marketingowy, aby w mniejszym niż dziś stopniu kojarzyć się z dziennikiem Agory. Józefacki zapowiada więcej tzw. usług społecznościowych i treści lifestyle'owych atrakcyjnych dla młodzieży. - Na razie naszą domeną są użytkownicy w wieku ponad 25 lat. Teraz powalczymy o młodszych internautów - mówił Józefacki. Do tego mają dojść własne materiały multimedialne (portal ma już zespół reporterski i kończy budowę studia TV). Szef portalu nie wykluczył przejęć zewnętrznych serwisów.

Dla sympatyków "Gazety" powstaje osobny serwis Gazetawyborcza.pl z autorskimi artykułami dziennikarzy "GW", ich blogami i możliwością zakupienia elektronicznego wydania dziennika. Będzie on adresowany przede wszystkim do osób dorosłych, wykształconych i zamożniejszych. - Ma to być serwis prasowy nr 1 w Polsce - mówi Józefacki. Obie marki będą promowane niezależnie.

Portal Agory chce uzyskać silny dwucyfrowy udział w polskim rynku reklamy internetowej. Zdaniem analityków w tym roku wartość tego rynku przekroczy 200 mln zł i będzie nadal szybko rosła. Konkurencja może się jednak zaostrzyć. Projekt internetowy powiązany z gazetą "Dziennik" zapowiada Axel Springer, nieoficjalnie mówi się także o polskojęzycznej wersji portalu MSN.com. Quasi-portalowe przedsięwzięcie pod nazwą Pino.pl przygotowują łączące się firmy Internet Group i CR Media Consulting.

Gazeta.pl miała w lipcu blisko 4,4 mln użytkowników. Największy na rynku portal Onet miał ich 9,4 mln.

Copyright © Agora SA