Microsoft zarabia rocznie kilkadziesiąt miliardów dolarów na sprzedaży oprogramowania. Jednak bardzo rzadko decyduje się sygnować jakikolwiek sprzęt swoją marką. Jednym ze spektakularnych wyjątków są konsole do gier rywalizujące z produktami Sony oraz Nintendo.
Według nieoficjalnych informacji Microsoft szykuje już ofensywę na rynku przenośnych odtwarzaczy - tam gdzie niepodzielnie rządzi dziś Apple Computer ze swoim iPodem (już ponad 50 mln sprzedanych sztuk) oraz iTunes, najpopularniejszym na świecie e-sklepem z muzyką i teledyskami.
Dziś Microsoft sprzedaje swoje oprogramowanie do odtwarzaczy takich producentów jak iRiver, Creative czy Samsung. Ale własnego odtwarzacza nie ma.
- Cyfrowe media są zbyt ważne, by pozostawiać je Apple - uważa Phil Leigh, szef firmy badawczej Inside Digital Media cytowany przez dziennik "New York Times".
Jego zdaniem obecnie zaczyna się boom na cyfrową muzykę, podczas gdy podstawowe źródło przychodów Microsoftu, czyli rynek komputerowy, nie rozwija się już w tak szybkim tempie jak kilka lat temu.