Wakacje.pl prognozują koniunkturę

- Sprzedamy w tym roku wycieczki za 42 mln zł - prognozuje portal turystyczny Wakacje.pl. Byłoby to o prawie 50 proc. więcej niż w roku ubiegłym.

Gdańskie Wakacje.pl to jedna z dwóch największych w Polsce internetowych agencji turystycznych. Specjalizuje się w sprzedaży wycieczek. Spółka podała wczoraj, że w 2005 r. sprzedała wycieczki za 28,6 mln zł (wobec 16,7 mln zł w 2004 r.), zarabiając netto ponad 600 tys. zł (wobec 577 tys. zł). Szef portalu Michał Kaczorowski przewiduje, że polski rynek e-turystyki będzie szybko rósł także w tym roku, a jego portal sprzeda wycieczki w wartości 42 mln zł.

O dobrej koniunkturze na rynku mogą świadczyć też wyniki głównego konkurenta Wakacji - wrocławskiej firmy Travelplanet.pl. Jak podaje w swych raportach giełdowych, jej obroty w ciągu dwóch pierwszych miesięcy tego roku (prawie 8,2 mln zł) były wyższe o blisko 150 proc. niż w analogicznym okresie 2005 r.

Copyright © Agora SA