Empik chce podbić Europę

NFI Empik Media & Fashion chce otworzyć w tym roku 50-60 nowych punktów sprzedaży. W zeszłym roku było ich 254.

Detalista znany z takich sklepów, jak: Empik, Smyk, Galeria Centrum czy Zara zakończył zeszły rok wzrostem sprzedaży do 1,17 mld zł (to o 5 proc. więcej niż w 2004 r.) i prawie podwoił zysk netto do 61 mln zł.

W ubiegłym roku spółka podpisała nowe kontrakty franczyzowe z takimi markami, jak: Aldo, Boss, Mexx i Mango, została największym udziałowcem sieci kawiarni Coffee Heaven (9,45 proc.) i ponownie uruchomiła sklep internetowy empik.com.

NFI Empik Media & Fashion poinformował, że przychody empik.com powinny wynieść w tym roku 15 mln zł, czyli połowę rocznej sprzedaży sklepu Merlin.com.

Ponadto w tym roku firma planuje pierwsze kroki na rynkach zagranicznych. Jak już pisaliśmy, w marcu detalista otworzył pilotażowy salon Smyk w Berlinie. Od jego wyników będzie zależało tempo ekspansji w Niemczech. - Jednocześnie przyglądamy się innym rynkom w regionie, ale jeszcze za wcześnie, by o tym mówić. Decyzje w tej sprawie podejmiemy w II półroczu 2006 r. Będziemy chcieli wychodzić za granicę ze Smykami, ale też i innymi markami - powiedział Maciej Dyjas, prezes NFI Empik Media & Fashion. Rozwój ma być sfinansowany ze środków własnych i długu.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.