Użytkownicy Firefoksa najrzadziej klikają na reklamy

Niemiecka firma zajmująca się reklamą internetową - Adtech - zaprezentowała wyniki swoich badań zachowań internautów. Wynika z nich, że najczęściej na reklamy klikają użytkownicy Internet Explorera. Najbardziej odporni na reklamę internetową są użytkownicy Firefoksa

Według badania, najczęściej reklamy wabią internautów korzystających z przestarzałego Internet Explorera 5.0 - klikają oni na 0,39 proc. reklam. Im nowsza wersja IE, tym ten współczynnik jest niższy - dla 5.5 wynosi 0,33 proc. a dla 6.x - 0,23 proc. Na przeciwnym biegunie są użytkownicy Firefoksa, którzy klikają na reklamy prawie dwa razy rzadziej (0,12 proc.).

Można się domyślać, że taki rozkład wyników jest wywołany przez różnice technologiczne pomiędzy przeglądarkami. Nowsze wersje Internet Explorera posiadają wbudowaną blokadę wyskakujących okienek. Natomiast Firefoksa można wyposażyć w rozszerzenia pozwalające na dokładne "odsianie" różnych rodzajów reklam. Oprócz tego, wśród użytkowników IE jest więcej mało zaawansowanych internautów, którzy mogą mylić reklamy np. z komunikatami systemowymi.

Adtech przedstawił też ranking wykorzystywanych w Europie przeglądarek. Na pierwszym miejscu jest Internet Explorer 6.x, którego używa 79,72 proc. internautów. Następny pod względem popularności jest Firefox - 12,41 proc. Opery używa 0,90 proc. Te wartości znacząco różnią się od wyników polskiego badania gemiusTraffic , gdzie np. Opera jest około siedem razy popularniejsza.

Dane do powyższych badań zostały zebrane pomiędzy sierpniem a październikiem na dwóch tysiącach europejskich stron należących do sieci reklamowej Adtechu.

Ze szczegółowymi wynikami można zapoznać się na stronie Adtechu .

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.