Microsoft: Service Pack 1 dla Visty dopiero w 2008

Kilka dni temu w Sieci pojawiła się informacja o tym, że Microsoft jeszcze w tym tygodniu zamierza udostępnić niewielkiej grupie użytkowników pierwsze wydanie testowe Service Pack 1 dla Windows Vista. Doniesienia te były dość zaskakujące, bowiem do tej pory koncern twierdził, że wersja beta SP1 będzie gotowa dopiero w listopadzie. Przedstawiciele Microsoftu wydali właśnie oświadczenie w tej sprawie - poinformowali, że data premiery SP1 nie zmieniła się i że na pierwszy pakiet uaktualnień i dodatków do Visty przyjdzie nam poczekać do 2008 r.

Informację o rychłej premierze wersji beta SP1 podała w swoim blogu Mary Jo Foley z serwisu Microsoft-watch.com - została ona szybko podchwycona przez dziennikarzy, którzy jednak nie do końca wiernie przekazywali wiadomości zdobyte przez Foley. Specjalistka od Microsoftu napisała bowiem, iż w tym tygodniu należy się spodziewać udostępnienia wczesnej wersji wydania beta bardzo niewielkiej grupie testerów Microsoftu i że wydarzenia tego nie należy traktować jako upublicznienia bety SP1.

Spowodowało to spore zamieszanie, dlatego Microsoft postanowił zabrać głos w tej sprawie - przedstawiciele firmy wydali specjalne oświadczenie. Wynika z niego, że wcześniejsze plany koncernu, zakładające udostępnienie wersji beta SP1 dla Visty dopiero jesienią, nie uległy zmianie. Oficjalnego, publicznego wydania wersji testowej service packa należy spodziewać się dopiero w listopadzie. Koncern potwierdził też, że w tym tygodniu wczesna wersja SP1 trafi do zespołu testerów, jednak zastrzegł, że nie jest planowane szersze udostępnienie tego oprogramowania.

"Pracujemy nad Service Packiem dla Windows Vista - zakładamy, że jego wersja beta pojawi się jeszcze w tym roku, zaś premiera finalnej wersji odbędzie się w roku 2008. Przygotowywanie SP dla naszych produktów jest stałą praktyką, której celem jest udoskonalanie oprogramowania. W ramach tego procesu prowadzimy również wewnętrzne, zamknięte testy wczesnych wersji SP1 dla Visty - dzięki temu zyskujemy cenne opinie użytkowników" - czytamy w oświadczeniu wydanym przez koncern.

Daniel Cieślak

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.