"Rz": Orzeł Orlenu jest wart 2,6 mld złotych

Wedle rankingu "Rzeczpospolitej" Orlen jest najdroższą z 300 wycenionych marek wyprzedzając dotychczasowego lidera Telekomunikację Polską.

Marka największego polskiego koncernu paliwowego wyceniana jest na 2,6 mld zł. Po trzech latach nastąpiła zmiana na pozycji lidera, zajmowanej dotychczas przez Telekomunikację Polską.

- To wynik ciężkiej pracy 25 tysięcy osób zatrudnionych w koncernie - podkreślał Piotr Kownacki, prezes PKN Orlen.

Jeszcze w 2004 roku marka Orlenu wyceniana była na niespełna 1,6 mld zł, czyli ponad 1 mld mniej niż obecnie. W tym samym czasie wartość Telekomunikacji spadła z 3,87 mld zł do 2,43 mld zł w tym roku. Przyczyną spadku jest są coraz niższe przychody telefonii stacjonarnej, która w dalszym ciągu stanowi główny produkt TP.

Tylko trzy z najdroższych marek straciły na wartości, a ich łączna wartość wynosi 14,1 mld zł, czyli aż o 600 mln zł więcej niż jeszcze rok temu. Łączna wartość 300 marek wyceniana jest na 40 mld zł.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.