Marka największego polskiego koncernu paliwowego wyceniana jest na 2,6 mld zł. Po trzech latach nastąpiła zmiana na pozycji lidera, zajmowanej dotychczas przez Telekomunikację Polską.
- To wynik ciężkiej pracy 25 tysięcy osób zatrudnionych w koncernie - podkreślał Piotr Kownacki, prezes PKN Orlen.
Jeszcze w 2004 roku marka Orlenu wyceniana była na niespełna 1,6 mld zł, czyli ponad 1 mld mniej niż obecnie. W tym samym czasie wartość Telekomunikacji spadła z 3,87 mld zł do 2,43 mld zł w tym roku. Przyczyną spadku jest są coraz niższe przychody telefonii stacjonarnej, która w dalszym ciągu stanowi główny produkt TP.
Tylko trzy z najdroższych marek straciły na wartości, a ich łączna wartość wynosi 14,1 mld zł, czyli aż o 600 mln zł więcej niż jeszcze rok temu. Łączna wartość 300 marek wyceniana jest na 40 mld zł.