Komputery chcą na parkiet

Czołowy w kraju dystrybutor sprzętu komputerowego Action wybiera się na warszawską giełdę.

To drugi co do wielkości dystrybutor na polskim rynku wartym około 8 mld zł rocznie. Jego ambicją jest awans na pozycję lidera, którą obecnie zajmuje ABC Data. W realizacji planów ma pomóc przygotowywana emisja akcji i debiut na giełdzie. - Już w kwietniu złożyliśmy prospekt emisyjny do KPWiG. Debiut na planujemy w tym roku - mówił w czwartek na konferencji Piotr Bieliński, prezes Action i jego największy akcjonariusz (ma prawie 40 proc. udziałów). Sprzedaż akcji zorganizuje państwowy Bankowy Dom Maklerski PKO.

Do Action należy około 17 proc. polskiego rynku dystrybucji sprzętu. (ABC Data ma ok. 19 proc.). Spółka dostarcza sprzęt do działających w Polsce największych firm informatycznych: Intel, LG, Sony, czy Microsoft. Oferuje też produkty pod własnymi markami. W czwartym kwartale Action chce uruchomić wielobranżową platformę internetową do sprzedaży detalicznej. Planuje też przejęcia mniejszych konkurentów i rozwój sprzedaży na rynku ukraińskim, a w dalszej kolejności na rynkach Słowacji, Czech, Łotwy i Litwy.

Action ma nietypowy rok obrachunkowy. Kończy się i zaczyna w lipcu. W drugim półroczu ub.r. spółka zwiększyła sprzedaż o ponad 14 proc. - do 0,8 mld zł. Zarobiła też na czysto 11 mln zł. - Wyniki po pierwszej połowie roku obrachunkowego dają przekonanie, że bieżący rok będzie rekordowy pod względem sprzedaży - powiedział dyrektor finansowy Action Andrzej Biały.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.