Stary Browar najlepszy na świecie

Stary Browar w Poznaniu najlepszym centrum handlowym na świecie. Przyznawane od 28 lat prestiżowe trofeum po raz pierwszy trafiło do Polski: w ręce Grażyny Kulczyk (żony najbogatszego Polaka)

Stary Browar, Centrum Handlu, Sztuki i Biznesu należy do firmy Fortis, która jest własnością Grażyny Kulczyk, żony najbogatszego Polaka, Jana Kulczyka. Nagrodę w kategorii centrów średniej wielkości przyznała Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych (The International Council of Shopping Centers ) w piątek w Phoenix w Stanach Zjednoczonych. Stary Browar to pierwszy polski obiekt, który otrzymał trofeum przyznawane przez ICSC od 1977 r. - Ta nagroda to marzenie każdego centrum handlowego. Daje niesamowity prestiż - komentuje Stephen Pragnell, prezes Polskiej Rady Centrów Handlowych. Wcześniej, w kwietniu tego roku Stary Browar dostał już tytuł najlepszego centrum średniej wielkości w Europie.

Teraz pokonał w finale osiem innych centrów nominowanych do nagrody m.in. z Belgii, Holandii, Portugalii i USA. Na nagrodę zasłużył niekonwencjonalną architekturą, jakością wykonania, udanym połączeniem handlu i działalności kulturalnej oraz pietyzmem, z jakim potraktowano przebudowany zabytek. Poznański obiekt powstał bowiem w wyniku przekształcenia dawnego browaru w centrum Poznania według projektu poznańskiej pracowni architektonicznej Studio ADS. Budynek jest połączeniem starej przemysłowej architektury z nowoczesnymi rozwiązaniami architektonicznymi. Obecnie trwa jego rozbudowa. Po jej zakończeniu pod koniec przyszłego roku Stary Browar ma mieć ok. 130 tys., m kw. powierzchni.

O sprzedaży gruntu pod rozbudowę było głośno przed dwoma laty. "Gazeta" ujawniła wtedy, że Poznań sprzedał miejską działkę małżeństwu Kulczyków za 6 mln zł, podczas gdy wart był on 9 mln zł więcej. Postępowanie w sprawie sprzedaży prowadzi cały czas zielonogórska prokuratura, postawiła już zarzuty kilku miejskim urzędnikom odpowiedzialnym za zbycie gruntu.

Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych (The International Council of Shopping Centers) powstała w 1957 r. Obecnie zrzesza 50 tys. członków z ponad 80 krajów.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.