Amerykańscy gracze czekają na Xboksa

Październik był bardzo słabym miesiącem dla branży gier wideo. W porównaniu do zeszłego roku ich sprzedaż na największym, amerykańskim rynku spadła o prawie jedną czwartą

Wedłu firmy badawczej NPD Group spadek sprzedaży wyniósł 24 procent. Oznacza to, że w październiku Amerykanie wydali na gry 365 milionów dolarów. Z tej kwoty 71 mln dolarów to zakupy gier do urządzeń przenośnych.

Analitycy z zainteresowaniem śledzą teraz ten rynek - koniec roku to najgorętsze miesiące w branży gier. Sezon świąteczny to tradycyjny szczyt sprzedaży, który przynosi prawie połowę rocznych dochodów.

Niska sprzedaż może być oznaką, że gracze odkładają wydatki do momentu premiery konsol nowej generacji. Pierwsza z nich - firmowany przez Microsoft Xbox 360 - trafi do sklepów 22 listopada. W dniu premiery dostępnych będzie 18 gier na tę platformę, między innymi: "Kameo: Elements of Power", "Project Gotham Racing 3", "Halo" i "Halo 2". Jedna gra ma kosztować 50 dolarów.

Copyright © Agora SA