Pierwszego dnia odbędzie się konferencja poświęcona Strategiom odpowiedzialności w biznesie. Wykład na temat Strategii odpowiedzialności w teorii i praktyce wygłosi gość specjalny - David Logan, doradca firm europejskich i amerykańskich z zakresu projektowania i mierzenia inwestycji społecznych.
Odbędąsię także dwie debaty dotyczące różnych aspektów odpowiedzialnego biznesu. Pierwszą z debat, zatytułowaną Odpowiedzialny biznes: nowy paradygmat ekonomii? poprowadzi redaktor Jacek Żakowski. Gościmi będą obserwatorzy, uczestnicy i komentatorzy życia gospodarczego i społecznego:
Józef Wancer - Prezes Zarządu Banku BPH SA
Michał Boni - Enterprise Investors
Dr Jarosław Gowin - Rektor Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. J. Tischnera
Witold Gadomski - Redaktor Gazety Wyborczej
W drugiej części konferencji odbędzie się debata panelowa pod tytułem: Odpowiedzialny biznes w praktyce zarządzania - z ludźmi i dla ludzi. Osobą prowadzącą będzie prof. Witold Orłowski, szef zespołu doradców ekonomicznych Prezydenta RP, a uczestnikami panelu będą członkowie zarządów największych firm w Polsce:
Ewa Kakiet-Springer - Prezes American Bistro Poland Sp. z o.o.
Anna Kącka - Członek Zarządu Provident Polska SA
Przemek Pohrybieniuk - Członek Zarządu Danone Sp. z o.o.
Mirosław Gryszka - Prezes ABB w Polsce
Krzysztof Nawrocki - Członek Zarządu Polkomtel SA
W tym roku praktyczna część wydarzenia, przewidziana na dzień drugi, zostanie zorganizowana w formie targów. Chcieliśmy dać Państwu możliwość zapoznania się z jak największą ilością najlepszych rozwiązań i podyskutowania w małych grupach na temat wdrażania programów i strategii CSR.
Dlatego Targi Dobrych Praktyk będą zorganizowane w dwóch dwugodzinnych blokach, po 20 praktyk każdy.
W ramach jednego bloku będą cztery moderowane sesje spotkań, tak, by w ramach jednego bloku można było zapoznać się z czterema rozwiązaniami. Dodatkowo firmy, które prezentowały swoje rozwiązania w pierwszym bloku dzieląc się swoją wiedzą, będą mogły korzystać z doświadczenia innych firm w ramach prezentacji w drugim bloku.
Podczas Targów będzie można dokonać transakcji wymiany i "zakupu" dobrej praktyki za pomocą specjalnie przygotowanych czeków. Na koniec zostanie wybrana praktyka, która wśród uczestników cieszyła się największym uznaniem.
Oto wybrane przez niezależnych ekspertów zasiadających w Komitecie Dobrych Praktyk programy, które prezentowane będą podczas tegorocznych Targów:
Biznes a miejsce pracy
1. Jak wdrażać kodeks postępowania i dostosować go do potrzeb i oczekiwań interesariuszy? - Grupa Żywiec SA
2. "Forum pracownika" - jak angażować pracowników w zarządzanie firmą? - Provident Polska SA
3. Dialog z pracownikami w procesie restrukturyzacji - PKN Orlen SA
4. "Our Credo" i wolontariat pracowniczy - jak zachęcać pracowników do odpowiedzialnych zachowań i postaw? - Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o.
5. Elastyczne formy zatrudnienia - sposób podniesienia efektywności firmy i rozwiązywania problemów bezrobocia w Polsce - Danone Sp. z o.o.
6. Przewodnik etyki biznesu - jak wdrażać zasady, wartości i normy postępowania - Procter &Gamble Operations Polska
7. "Telefon do mamy" i wolontariat pracowników - działania społeczne wiążą pracowników z firmą - Telekomunikacja Polska SA
8. Pracownicy na rzecz społeczności - Cadbury Wedel Sp. z o.o.
* * *
Biznes a społeczeństwo
9. "Podziel się posiłkiem" - jak w innowacyjny sposób integrować cele społeczne i biznesowe w ramach programów CSR? - Danone Sp. z o.o.
10. "Akademia Augustowska" - na rzecz rozwoju regionalnego i firmy - British American Tobacco Polska SA
11. Jak maksymalizować cele biznesowe i społeczne w ramach inwestycji społecznych? - PricewaterhouseCoopers
12. Firma jako odpowiedzialny obywatel - Torfarm SA
13. "Koalicja Marek Ziem Górskich" - na rzecz regionu i marek - Grupa Żywiec SA
14. "Forum Edukacji Microsoft" - strategiczne podejście do programów społecznych -Microsoft Sp. z o.o.
15. "Pracownia Umiejętności" - strategiczne programy społeczne - Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o.
16. Firma przyjazna kobietom - Avon Cosmetics Polska Sp. z o.o.
17. "Tęczowa Akademia" - długofalowe działania społeczne - UPC Polska
18. Integrowanie interesariuszy wokół programu "Europa w sztuce"- BANK BPH SA
19. "Fundacja Rozwoju Michelin" - jak zarządzać projektami społecznymi? - Michelin Polska SA
20. "BREL" - firma na rzecz społeczności - BRE Leasing Sp. z o.o.
21. "Forum Dyskusyjne" - działania na rzecz studentów i polityka rekrutacyjnej - Nestle Polska SA
22. Jak wpisać programy ekologiczne w strategię przedsiębiorstwa? - Hewlett-Packard Polska Sp. z o.o.
23. Ogólnopolski Program Prewencji Choroby Wieńcowej "Polscreen" - milion serc do kontroli - Zakłady Farmaceutyczne Polpharma
24. Kompleksowy program TOPR, WOPR, GOPR - Polkomtel SA
25. GSK Educational & Scientific Centres - GlaxoSmithKline Commercial
* * *
Zarządzanie
26. Jak budować strategię w oparciu o dialog społeczny? - British Americam Tobacco Polska SA
27. "Danone Way" - sposób na odpowiedzialny biznes - Danone Sp. z o.o.
28. Program doskonalenia relacji z dostawcami i współpracownikami - Schenker Sp. z o.o.
29. "Akademia Przedsiębiorczości" - Budowanie relacji z partnerami biznesowymi i klientami - Telekomunikacja Polska SA
30. "Ekologiczny Obywatel" - polityka środowiskowa DHL Express (Polska) Sp. z o.o.
31. Strategie prowadzenia odpowiedzialnego biznesu - BP Polska Sp. z o.o.
* * *
Małe i średnie przedsiębiorstwa
32. Strategia odpowiedzialnego biznesu - Instytut Monitorowania Mediów
33. Umacnianie kluczowych wartości społecznych wśród interesariuszy - nieduży koszt - ogromne efekt - Profes Centrum Kształcenia i Doradztwa
34. Polski Instytut Opiniotwórczy łączy działalność biznesową z działalnością społeczną - Polski Instytut Opiniotwórczy
35. Dajemy wędkę, a nie rybę - OS3 multimedia
Kwestie merytoryczne:
Beata Kapcewicz
Tel. (+48 22) 627 18 71 wew. 115,
kom. 502 314 356, Beata@fob.org.pl