Szczegółowy program

7 listopada 2005, Konferencja "Strategie odpowiedzialności w biznesie"

Pierwszego dnia odbędzie się konferencja poświęcona Strategiom odpowiedzialności w biznesie. Wykład na temat Strategii odpowiedzialności w teorii i praktyce wygłosi gość specjalny - David Logan, doradca firm europejskich i amerykańskich z zakresu projektowania i mierzenia inwestycji społecznych.

Odbędąsię także dwie debaty dotyczące różnych aspektów odpowiedzialnego biznesu. Pierwszą z debat, zatytułowaną Odpowiedzialny biznes: nowy paradygmat ekonomii? poprowadzi redaktor Jacek Żakowski. Gościmi będą obserwatorzy, uczestnicy i komentatorzy życia gospodarczego i społecznego:

Józef Wancer - Prezes Zarządu Banku BPH SA

Michał Boni - Enterprise Investors

Dr Jarosław Gowin - Rektor Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. J. Tischnera

Witold Gadomski - Redaktor Gazety Wyborczej

W drugiej części konferencji odbędzie się debata panelowa pod tytułem: Odpowiedzialny biznes w praktyce zarządzania - z ludźmi i dla ludzi. Osobą prowadzącą będzie prof. Witold Orłowski, szef zespołu doradców ekonomicznych Prezydenta RP, a uczestnikami panelu będą członkowie zarządów największych firm w Polsce:

Ewa Kakiet-Springer - Prezes American Bistro Poland Sp. z o.o.

Anna Kącka - Członek Zarządu Provident Polska SA

Przemek Pohrybieniuk - Członek Zarządu Danone Sp. z o.o.

Mirosław Gryszka - Prezes ABB w Polsce

Krzysztof Nawrocki - Członek Zarządu Polkomtel SA

8 listopada 2005, Targi Dobrych Praktyk

W tym roku praktyczna część wydarzenia, przewidziana na dzień drugi, zostanie zorganizowana w formie targów. Chcieliśmy dać Państwu możliwość zapoznania się z jak największą ilością najlepszych rozwiązań i podyskutowania w małych grupach na temat wdrażania programów i strategii CSR.

Dlatego Targi Dobrych Praktyk będą zorganizowane w dwóch dwugodzinnych blokach, po 20 praktyk każdy.

W ramach jednego bloku będą cztery moderowane sesje spotkań, tak, by w ramach jednego bloku można było zapoznać się z czterema rozwiązaniami. Dodatkowo firmy, które prezentowały swoje rozwiązania w pierwszym bloku dzieląc się swoją wiedzą, będą mogły korzystać z doświadczenia innych firm w ramach prezentacji w drugim bloku.

Podczas Targów będzie można dokonać transakcji wymiany i "zakupu" dobrej praktyki za pomocą specjalnie przygotowanych czeków. Na koniec zostanie wybrana praktyka, która wśród uczestników cieszyła się największym uznaniem.

Oto wybrane przez niezależnych ekspertów zasiadających w Komitecie Dobrych Praktyk programy, które prezentowane będą podczas tegorocznych Targów:

Biznes a miejsce pracy

1. Jak wdrażać kodeks postępowania i dostosować go do potrzeb i oczekiwań interesariuszy? - Grupa Żywiec SA

2. "Forum pracownika" - jak angażować pracowników w zarządzanie firmą? - Provident Polska SA

3. Dialog z pracownikami w procesie restrukturyzacji - PKN Orlen SA

4. "Our Credo" i wolontariat pracowniczy - jak zachęcać pracowników do odpowiedzialnych zachowań i postaw? - Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o.

5. Elastyczne formy zatrudnienia - sposób podniesienia efektywności firmy i rozwiązywania problemów bezrobocia w Polsce - Danone Sp. z o.o.

6. Przewodnik etyki biznesu - jak wdrażać zasady, wartości i normy postępowania - Procter &Gamble Operations Polska

7. "Telefon do mamy" i wolontariat pracowników - działania społeczne wiążą pracowników z firmą - Telekomunikacja Polska SA

8. Pracownicy na rzecz społeczności - Cadbury Wedel Sp. z o.o.

* * *

Biznes a społeczeństwo

9. "Podziel się posiłkiem" - jak w innowacyjny sposób integrować cele społeczne i biznesowe w ramach programów CSR? - Danone Sp. z o.o.

10. "Akademia Augustowska" - na rzecz rozwoju regionalnego i firmy - British American Tobacco Polska SA

11. Jak maksymalizować cele biznesowe i społeczne w ramach inwestycji społecznych? - PricewaterhouseCoopers

12. Firma jako odpowiedzialny obywatel - Torfarm SA

13. "Koalicja Marek Ziem Górskich" - na rzecz regionu i marek - Grupa Żywiec SA

14. "Forum Edukacji Microsoft" - strategiczne podejście do programów społecznych -Microsoft Sp. z o.o.

15. "Pracownia Umiejętności" - strategiczne programy społeczne - Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o.

16. Firma przyjazna kobietom - Avon Cosmetics Polska Sp. z o.o.

17. "Tęczowa Akademia" - długofalowe działania społeczne - UPC Polska

18. Integrowanie interesariuszy wokół programu "Europa w sztuce"- BANK BPH SA

19. "Fundacja Rozwoju Michelin" - jak zarządzać projektami społecznymi? - Michelin Polska SA

20. "BREL" - firma na rzecz społeczności - BRE Leasing Sp. z o.o.

21. "Forum Dyskusyjne" - działania na rzecz studentów i polityka rekrutacyjnej - Nestle Polska SA

22. Jak wpisać programy ekologiczne w strategię przedsiębiorstwa? - Hewlett-Packard Polska Sp. z o.o.

23. Ogólnopolski Program Prewencji Choroby Wieńcowej "Polscreen" - milion serc do kontroli - Zakłady Farmaceutyczne Polpharma

24. Kompleksowy program TOPR, WOPR, GOPR - Polkomtel SA

25. GSK Educational & Scientific Centres - GlaxoSmithKline Commercial

* * *

Zarządzanie

26. Jak budować strategię w oparciu o dialog społeczny? - British Americam Tobacco Polska SA

27. "Danone Way" - sposób na odpowiedzialny biznes - Danone Sp. z o.o.

28. Program doskonalenia relacji z dostawcami i współpracownikami - Schenker Sp. z o.o.

29. "Akademia Przedsiębiorczości" - Budowanie relacji z partnerami biznesowymi i klientami - Telekomunikacja Polska SA

30. "Ekologiczny Obywatel" - polityka środowiskowa DHL Express (Polska) Sp. z o.o.

31. Strategie prowadzenia odpowiedzialnego biznesu - BP Polska Sp. z o.o.

* * *

Małe i średnie przedsiębiorstwa

32. Strategia odpowiedzialnego biznesu - Instytut Monitorowania Mediów

33. Umacnianie kluczowych wartości społecznych wśród interesariuszy - nieduży koszt - ogromne efekt - Profes Centrum Kształcenia i Doradztwa

34. Polski Instytut Opiniotwórczy łączy działalność biznesową z działalnością społeczną - Polski Instytut Opiniotwórczy

35. Dajemy wędkę, a nie rybę - OS3 multimedia

Kwestie merytoryczne:

Beata Kapcewicz

Tel. (+48 22) 627 18 71 wew. 115,

kom. 502 314 356, Beata@fob.org.pl

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.