Nowe Radio Wawa będzie puszczać tylko polską muzykę

Tylko polska muzyka - to nowy pomysł Radia Wawa na zwiększenie udziału w rynku radiowym.

Od poniedziałku w eterze pojawiło się nowe wcielenie Radia Wawa. Stacja, która powstała kilkanaście lat temu w Warszawie nazywa się teraz Nowe Radio Wawa, gra wyłącznie polską muzykę i można jej słuchać w 16 dużych miastach Polski (w październiku ruszyły nadajniki w Katowicach i Wrocławiu). Rodzicami chrzestnymi projektu zostali Zbigniew Hołdys i Beata Kozidrak. W poniedziałek wspólnie puścili pierwszy utwór - "Nie pytaj o Polskę" Obywatela G.C. - To całkowite przeobrażanie naszej stacji - powiedział "Gazecie" Rafał Staszek, prezes zarządu Radia Wawa.

Przez ostatnie pół roku radio systematycznie zwiększało udział polskiej muzyki. W ostatnich miesiącach była to już co druga piosenka. - Przez ostatnie dwa lata podwoiliśmy zasięg radia. Dopiero teraz zaczniemy budować słuchalność - mówi Rafał Staszek. Nowy wizerunek stacji ma promować ogólnopolska kampania, która ruszy lada dzień.

- Taka stacja może się okazać zbawieniem dla polskiej muzyki. Znam wielu młodych ludzi, którzy rezygnują z grania, bo nikt nie jest zainteresowany ich płytą - mówił w poniedziałek Zbigniew Hołdys. - Mam nadzieję, że na antenie znajdzie się również miejsce dla młodych artystów - wtórowała mu Beata Kozidrak.

Ale nie wiadomo jeszcze czy znajdzie się na antenie miejsce dla nowych wykonawców. Stacja zapowiada, że jej główną grupą docelową mają być słuchacze w wieku 25-44 lata. Nowymi utworami interesują się z kolei najczęściej nastolatki. - Znajdziemy pasma, które pozwolą zaistnieć debiutantom - obiecuje jednak Rafał Staszek.

Podobną grupę docelową ma Radio Pogoda, które puszcza stare, popularne przeboje. Od podobnych emisję zaczęła także Wawa. - Nie będziemy konkurować z Radiem Pogoda. Będzie balansować w obrębie formatu polskich przebojów. Gusta słuchaczy zmieniają się co 3 miesiące - podkreśla Staszek.

Z badania Radio Track firmy SMG KRC wynika, że w okresie od stycznia do października tego roku udział Radia Wawa w rynku wynosił 0,6 proc. w całej populacji i 0,9 proc. w grupie wiekowej 25-44 lat. Słuchalność jednak spada. W 2003 r. udział w rynku wynosił 1,1 proc., a w grupie 25-44 prawie 1,4 proc. Najchętniej Wawa jest słuchana w Warszawie i okolicach, gdzie jej udział w rynku w ostatnich trzech miesiącach wynosił 5,5 proc., a zasięg dzienny 7,5 proc. Jak szacuje CR Media w 2003 r. udział Wawy w ogólnopolskim rynku reklamowym wynosił 1,9 proc. Wartość całego rynku według danych cennikowych, czyli bez uwzględnienia rabatów sięgała 840 mln zł. Głównym udziałowcem Wawy jest Kompania Radiowa Holding (65 proc.) i spółka Eurocast (32,99 proc.). Pozostałe ponad 2 proc. udziałów ma prezes Rafał Staszek.

Copyright © Agora SA