Ożywienie reklamowe w Japonii

Ciężkie czasy gospodarka japońska ma już za sobą. Kolejnym dowodem na to są wyniki finansowe agencji reklamowej Dentsu. Zysk netto tej spółki wzrósł o 90 proc.

Największa w kraju Kwitnącej Wiśni agencja reklamowa poinformowała inwestorów, że minionym kwartale miała znacznie lepsze wyniki finansowe dzięki ogólnemu ożywieniu gospodarczemu oraz olimpijskim kampaniom reklamowym swoich klientów. Igrzyska zachęciły bowiem japońskie firmy do wydawania więcej pieniędzy na promocję swoich produktów. Ponadto w tym roku w krajach azjatyckich nie było wybuchu epidemii SARS, która zepsuła klimat gospodarczy rok wcześniej.

Dentsu, do której należy 15 proc. akcji w holdingu reklamowym Publicis Group, jest piątą co do wielkości agencją reklamową na świecie. Jej zysk operacyjny w II kwartale wyniósł 93,2 mln dolarów i był prawie dwukrotnie większy niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Przychody spółki wzrosły o 12,1 proc. do poziomu 4,14 mld dolarów. Ponad 90 proc. tej kwoty agencja uzyskała na rodzimym rynku. Najbardziej intensywnie z usług Dentsu korzystali w minionym kwartale producenci napojów, papierosów, kosmetyków, artykułów gospodarstwa domowego oraz sieci handlowe.

Agencja reklamowa prognozuje swój zysk netto w tym roku obrachunkowym (kończy się w marcu 2005 r.) na poziomie 215,6 mln dolarów.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.