Sprzedaż dzienników w I półroczu

"Fakt" niekwestionowanym liderem. "Gazeta Wyborcza" jako jedyna z pierwszej czwórki nie odnotowała spadku w porównaniu do I półrocza.

Rynek dzienników w Polsce wzrósł w pierwszej połowie tego roku o 13 proc. Najmłodszy jego uczestnik (debiut w październiku ub. r.), czyli wydawany przez Axel Springer Polska dziennik "Fakt", poszerzył rynek. Średnia sprzedaż tego tytułu w pierwszym półroczu wyniosła 551,4 tys. egzemplarzy. Jednak nowy tabloid nie tylko poszerza liczbę czytelników prasy codziennej. Z najnowszych danych ZKDP wynika, że równolegle odbiera on klientów prasie regionalnej. Łączna sprzedaż gazet lokalnych i regionalnych spadła w pierwszym półroczu tego roku o ponad 17 proc. (z 1,29 mln egzemplarzy do 1,07 mln egzemplarzy). Poważny spadek (o 11,9 proc.) odnotował również "Super Express", który ze względu na swoją formułę jest bezpośrednim konkurentem "Faktu". Wydawca "Super Expressu" przeprowadził restrukturyzację i poinformował półtora miesiąca temu o grupowych zwolnieniach (pracę straciło wówczas blisko 100 osób).

Już drugi kwartał z rzędu znacząco rośnie sprzedaż dzienników gospodarczych - "Parkiet" zyskał 29,3 proc. (wzrost z 9 do 11,6 tys. egzemplarzy), "Gazeta Prawna" - 15,3 proc. (z 71,6 do 82,5 tys. egzemplarzy), a "Puls Biznesu" - 4,9 proc. (z 23 do 24,1 tys. egzemplarzy).

Sprzedaż dzienników*

Sprzedaż Faktu i Gazety Wyborczej w I półroczu 2004 r.*

dane w tys. egzemplarzy

* rozpowszechnianie płatne razem

źródło: ZKDP

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.