Idea wybiera dostawców i zmienia taryfę

Należąca do Centertela sieć komórkowa Idea jeszcze w tym roku zamierza wybrać dostawcę lub dostawców infrastruktury dla usług trzeciej generacji - poinformował w poniedziałek prezes firmy Sławomir Skrodzki.

Jego zdaniem trwają już pierwsze testy sprzętu, który umożliwi klientom korzystanie m.in. z wideofonii i szybkiej transmisji danych. Rywale Idei - PTC (operator sieci Era) oraz Polkomtel (Plus GSM) są już w trakcie wyboru dostawców. PTC wyznaczyło na początku roku Siemensa do budowy nowej sieci w rejonie Warszawy.

Prezes Skrodzki przyznał, że w ostatnich miesiącach wzrósł wskaźnik rezygnacji z usług w systemie bezabonamentowym POP (tzw. churn). Z pewnością wiąże się to ze stworzeniem przez PTC kolejnej marki Heyah, która zaatakowała ten segment rynku i pozyskała blisko milion klientów. W poniedziałek Idea ogłosiła kontratak, wprowadzająć nową uproszczoną taryfę - minuta połączenia kosztuje 80 gr (niezależnie od pory oraz sieci), zaś wysłanie SMS - 20 gr (w Heyah jest to odpowiednio 68-98 gr i 18-28 gr w zależności od sieci, do której kierowane jest połączenie). Idea ma obecnie ponad 3 mln użytkowników POP.

Copyright © Agora SA