PKP PR łamie prawa pasażerów?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta sprawdza, czy działania spółki PKP Przewozy Regionalne są niekorzystne dla pasażerów. Jak mówi Kamila Kurowska z biura prasowego Urzędu, prezes UOKiK bada czy regulamin usług przewozowych tej firmy zawiera zapisy ograniczające prawa konsumentów.

Najważniejsze informacje gospodarcze na twoją stronę. Ściągnij nasz gadżet.

Urząd stwierdził że w sytuacji kiedy pasażer zdecyduje się skrócić podróż, PKP nie chce zwrócić pieniędzy za niewykorzystaną jej część.

Urzędnicy podkreślają, że pasażer który chce zamienić bilet w wagonie pierwszej klasy na bilet w drugiej klasie, musi otrzymać zwrot różnicy między cenami obu biletów.

Kamila Kurowska przypomina, że jeśli kupiliśmy bilet, ale z winy kolei pociąg nie przyjechał, znacząco się spóźnił albo odjechał za wcześnie, możemy ubiegać się o odszkodowanie od przewoźnika. W takiej sytuacji powinniśmy w siedzibie spółki złożyć reklamacje zawierającą nasze dane, opis sytuacji w której ponieśliśmy stratę i informacje jakiej rekompensaty oczekujemy.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów powstał w 1990 roku, początkowo działając pod nazwą "Urząd Antymonopolowy". Jego zadaniem jest zapobieganie praktykom monopolistycznym i ochrona klientów przed nieuczciwymi działaniami przedsiębiorstw.

Zobacz co piszą polskie media

Copyright © Agora SA