Erotyka się nie opłaca? Empik wycofuje "świerszczyki"

Z sieci salonów "Empik" do końca maja znikną pisma erotyczne. Firma usprawiedliwia decyzję słabymi wynikami sprzedaży. Wydawcy prasy erotycznej są zdziwieni.

Przedstawiciele firmy tłumaczą, że sprzedaż tytułów "tylko dla dorosłych" stanowi tylko około 1 proc. dochodów firmy ze sprzedaży prasy i nie opłaca się wystawiać ich na półkach. Ich miejsce zajmą pisma z kategorii lifestylowych, kobiecych, wnętrzarskich czy komputerowych. "Świerszczyków" już od roku nie kupimy w nowo otwieranych salonach sieci. Ze wszystkich Empików mają zniknąć do końca maja. Zmiany nie obejmą tytułów z pogranicza erotyki, jak "CKM" czy "Playboy".

Decyzji nie rozumieją wydawcy prasy. Cytowany przez Wirtualne Media Bartłomiej Grabowski, prezes firmy Silk Media wydającej m.in. "Twój Weekend", "Polki prywatnie" czy "One to lubią" twierdzi, że pisma erotyczne są drogie, więc i marża sklepów je sprzedających wysoka. Empik może się również narazić na interwencję Izby Wydawców Prasy, która zrzesza część wydawców pism erotycznych. Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby, uważa, że tytuły prasowe nie są towarem jak każdy inny - odmowa sprzedaży części z nich może...ograniczać konstytucyjną swobodę dostępu do informacji! Jednak prawo nakłada obowiązek rozpowszechniania wszystkich tytułów tylko na firmy kolporterskie. Empik, jak każda inna prywatna firma, może sprzedawać, co chce.

Komentujący całą sprawę dla TVN 24 seksuolog Zbigniew Izdebski zauważa, że"świerszczyk" mają przecież również wartość...szkoleniową a zainteresowanie nimi w Polsce wzrasta.

TVN 24 zauważa, że z pism dla dorosłych chciał jakiś czas temu zrezygnować "Ruch". Po dwóch miesiącach pisma wróciły na półki.

Copyright © Agora SA