Brytyjski serwis turystyczny OctopusTravel.com wchodzi do Polski

Międzynarodowy internetowy serwis OctopusTravel, oferujący przez sieć możliwość rezerwacji hoteli i apartamentów w wielu miejscach na świecie, rozpoczął działalność na polskim rynku

Firma podaje, że oferuje miejsca noclegowe w przeszło trzech tysiącach miast i 112 krajach. W sumie ma w katalogu ponad 20 tysięcy hoteli, apartamentów i willi, które użytkownicy serwisu mogą zarezerwować przez sieć. Serwis pozwala także np. zabukować wycieczki lub zaaranżować transfer z lotniska do hotelu. Firma prowadzi biura w ponad 20 krajach. Jako partner w rezerwacji noclegów współpracuje z wieloma liniami lotniczymi (na polskim rynku m.in. z tanimi internetowymi liniami SkyEurope).

Według polskiego menedżera OctopusTravel.com Jakuba Wojteczka, oferta serwisu skierowana jest przede wszystkim do turystów podróżujących indywidualnie za granicę. To odróżnia nowy serwis od głównych polskich internetowych agencji turystycznych (jak np. wchodzący właśnie na giełdę Travelplanet.pl czy Wakacje.pl), które znane są przede wszystkim ze sprzedaży zorganizowanych wycieczek. - Polski rynek ma ogromny potencjał w branży turystycznej. Coraz więcej Polaków podróżuje a ludzie młodzi coraz częściej szukają w internecie alternatywy do ofert tradycyjnych biur podróży - mówi Wojteczek.

Brytyjski serwis powstał niespełna pięć lat temu. Według brytyjskiego rankingu przedsiębiorstw Fast Track 100 w roku 2003 osiągnął sprzedaż rzędu 60 mln funtów. W ostatnich miesiącach OctopusTravel (oraz personalnie związana z nim większa i dłużej działająca firma Gullivers Travel Associates) zostały przejęte przez dużą amerykańską korporację Cendant, notowaną na giełdzie NYSE i zajmującą się m.in. całym wachlarzem usług związanych z turystyką, rezerwacją nieruchomości itp. Do Cendanta należy także m.in. jeden z największych amerykańskich serwisów e-turystyki Orbitz.

Copyright © Agora SA