"Pani" zmienia właściciela

Miesięcznik "Pani" zmienił właściciela. AWR Wprost sprzedał tytuł wydawnictwu Bauer, które prowadzi już miesięcznik dla kobiet "Twój Styl"

Nabyliśmy prawa do tytułu, a zespół redakcyjny dostanie propozycję pracy w nowej firmie. W taki sam sposób przejęliśmy kilka lat temu "Twój Styl" - powiedział nam Maciej Brzozowski, rzecznik Bauera. Na razie nie wiadomo, kto będzie redaktorem naczelnym miesięcznika. Wartości transakcji nie ujawniono. Wiadomo natomiast, że oferta Bauera wygrała z propozycją wydawnictwa Burda Polska.

Będzie to drugi luksusowy miesięcznik dla kobiet w portfolio Bauera. Czy jego zakup oznacza, że wydawca znany głównie z tańszych przewodników telewizyjnych, jak np. "Tele Tydzień" czy "To & Owo", chce rozbudowywać grupę magazynów z wyższej półki? Brzozowski odpowiada twierdząco, ale podkreśla, że zakup "Pani" jest raczej "wykorzystaniem okazji" i nie należy spodziewać się serii przejęć kolejnych miesięczników. - "Pani" jest znanym i dobrym tytułem kierowanym do nieco starszych kobiet niż "Twój Styl" - wyjaśnia rzecznik Bauera. Według niego średnia wieku czytelniczek "Pani" jest obecnie na poziomie 35 i wyżej.

AWR Wprost stał się właścicielem tego miesięcznika we wrześniu 2003 r., kupując go od Edipresse. Zapowiadał wówczas, że chce zrobić z "Pani" luksusowe pismo dla kobiet sprzedające się w blisko 100 tys. egzemplarzy. Tego celu nie udało się osiągnąć: według danych wydawcy kwietniowa sprzedaż tego tytułu oscylowała na poziomie 87 tys., a majowa nie przekroczyła 80 tys. egzemplarzy. - Postanowiliśmy sprzedać "Pani", bo mamy nowe pomysły na inwestycje we "Wprost" i chcemy jeszcze bardziej wzmocnić ten tytuł - powiedział nam Amadeusz Król, dyrektor generalny AWR Wprost. Według niego miesięcznik był "na progu rentowności".

W ostatnich dniach AWR Wprost zwolnił dwóch dziennikarzy oraz dwóch współpracowników dwutygodnika "BusinessWeek Polska". Amadeusz Król zapewnia jednak, że to jedynie "mała restrukturyzacja", a tytuł nadal będzie ukazywał się z dotychczasową częstotliwością.

Copyright © Agora SA