Z jakich mediów korzystają internauci?

Czy internautów pochłania wyłącznie błądzenie po sieci? Z badania firmy Gemius wynika, że poświęcają oni sporo czasu także mediom tradycyjnym

Firma badawcza Gemius przeprowadziła w internecie ankietę, żeby określić jak użytkownicy sieci korzystają z mediów. Okazało się, że aktywnie. "W dniu poprzedzającym badanie 70,3 proc. internautów oglądało telewizję, 58 proc. przeglądało strony www, a 57,6 proc. słuchało radia" - czytamy w komunikacie prasowym.

Z raportu pt. "Konsumpcja mediów. Sposoby korzystania z mediów wśród internautów" wynika, że internet nie obniża zainteresowania użytkowników mediami tradycyjnymi. Powoduje jednak, że internauci starannie selekcjonują informacje. W prasie szukają wiadomości, w radiu - rozrywki. Bardzo chętnie szukają w sieci elektroniczncych wersji tradycyjnych mediów - 59,5 proc. respondentów na dzień przed badaniem przynajmniej raz czytało strony WWW dzienników, a 45 proc. słuchało radia przez internet. Najmniej popularne jest oglądanie telewizji przez internet, o którym wspomniało 16,2 proc. badanych. Świadczy to o kiepskim stanie infrastruktury w Polsce i niezadowalającej ofercie programowej internetowych stacji.

- Wyniki badania wskazują, że internauci są grupą wyjątkowo podatną na wszelkie przekazy mediowe. To wyjątkowo istotne z punktu widzenia reklamodawców, gdyż potwierdza zasadność kampanii prowadzonych w różnych mediach jednocześnie - uważa Artur Zawadzki, wiceprezes firmy Gemius.

Najpopularniejszą stacją telewizyjną wśród internautów jest TVN (oglądało ją 66,4 proc. respondentów w dniu poprzedzającym badanie). Wśród stacji radiowych prym wiedzie RMF FM (46,4 proc. wskazań). Wśród dzienników liderem jest "Gazeta Wyborcza" (51,8 proc. wskazań), zaś najpopularniejszym tygodnikiem internautów jest "Newsweek" (ostatnie wydanie tego tytułu czytało 24,8 proc. badanych).

Badanie zrealizowano w portalu Onet.pl za pomocą ankiet wyświetlających się losowo w dniach 21-27 października 2004 r. Ankietowani - to internauci w wieku 15 i więcej lat. Zebrano 10167 ankiet. Dane były ważone pod względem płci, wieku, wykształcenia, częstotliwości i stażu korzystania z internetu, tak, aby mogły być reprezentatywne dla ogółu internautów w Polsce (wobec danych z badania Interbus TNS OBOP z września 2004).

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.