Wirtualna Polska współpracuje z Polsatem

Polsat i Wirtualna Polska uruchomią internetowy serwis ?Wydarzenia?. Drugi co do wielkości portal w Polsce chce zwiększyć obecność w telewizji, a program informacyjny Polsatu - w internecie

Jak udało nam się dowiedzieć nieoficjalnie, serwis wydarzenia.wp.pl jest początkiem "długofalowej współpracy" między portalem i największą w Polsce telewizją komercyjną. Wojciech Kądziołka, rzecznik Wirtualnej Polski oraz Katarzyna Wyszomirska, rzeczniczka Polsatu nie chcieli wypowiadać się na ten temat. Przypomnijmy, że w wyniku konfliktu udziałowców WP znajduje się w stanie upadłości i formalnie władzę sprawuje tam zarządca sądowy.

Współpraca ma polegać na wymianie informacji redakcyjnych i wzajemnej promocji. Portal chce zaoferować internautom nie tylko możliwość oglądania relacji z "Wydarzeń", ale również tych materiałów, które nie weszły do emisji.

WP już współpracuje z telewizją Zygmunta Solorza. Np. program Tomasza Lisa "Co z tą Polską?" ma swój serwis na stronach portalu. Można tam zadać pytanie gościowi lub znaleźć zapisy wywiadów. Podczas programu Lis powołuje się na wyniki sond internetowych WP. Według naszych rozmówców Polsat spodziewa się, że serwis wydarzenia.wp.pl podniesie świadomość marki programu informacyjnego emitowanego w nowej formule od 11 października. Polsat kontynuuje też współpracę z Interią.pl i właśnie w tym portalu pojawi się serwis IV edycji programu "Idol", która startuje już w środę.

Przykład "długofalowej współpracy" między portalem i telewizją widać na ekranie TVN, która działa w aliansie z Onetem od połowy 2002 r. (obie spółki należą do Grupy ITI). - To była duża jakościowa zmiana - mówi Mariusz Biedrzycki, szef działu komunikacji Onet.pl. Czasem przekłada się to na dodatkowe przychody, jak np. w przypadku płatnych serwisów towarzyszących programom "Big Brother II" czy "Agent". - Poza tym takie serwisy budują wizerunek TVN, jako stacji nowoczesnej i dynamicznej - podkreśla Biedrzycki. Współpraca z dużą stacja czasem pomaga portalowi pozyskać nowych reklamodawców. Tak było w przypadku kampanii wybielających zęby pasków "Blend-a-Med White Strips".

Trudno również przecenić samą obecność marki portalu na antenie. Większość spółek internetowych nie może pozwolić sobie na reklamę w telewizji, gdy sekunda czasu reklamowego kosztuje średnio 66-70 zł.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.