MSN Search - Microsoft atakuje rynek wyszukiwarek

Microsoft udostępnił własną wyszukiwarkę internetową. Koncern liczy, że stanie się ona konkurencją dla Google i Yahoo!

Wyszukiwarkę, opartą całkowicie na własnej technologii, Microsoft budował przez prawie dwa lata, kosztem około 100 mln dolarów. W poniedziałek oddał ją do użytku internautom - na witrynie msnsearch.com oraz w odświeżonym portalu MSN.com (gdzie zastąpiła wyszukiwarkę dostarczaną dotychczas przez Yahoo!). Błękitną wyszukiwarkę Microsoftu reklamuje tam w liście do internautów sam założyciel firmy Bill Gates.

Koncern z Redmond - który zbyt późno przewidział ogromną rolę wyszukiwarek na rynku internetowym - liczy, że nawiąże w ten sposób walkę o użytkowników i reklamodawców z internetową konkurencją. Chodzi przede wszystkim o Google, której marka stała się w ostatnich latach synonimem przeszukiwania sieci oraz portal Yahoo!, który także włączył się do walki o ten rynek. Niektóre szacunki mówią, że sprzedaż reklam przy wyszukiwarkach osiągnie w tym roku na świecie poziom 5 mld dolarów.

Na razie, aby przyciągnąć internautów, wyszukiwarka Microsoftu sama ma skorzystać ze zmasowanej kampanii reklamowej w telewizji, prasie i internecie. Koncern nie ujawnił nakładów na ten cel, ale menedżer firmy Christopher Payne zapowiedział, że spoty telewizyjne będą emitowane m.in. podczas imprez o ogromnej oglądalności - m.in. Super Bowl, wręczenia Oscarów czy nagród Grammy, a przekaz trafi do około 90 proc. Amerykanów (adresatami kampanii będą także Brytyjczycy i Japończycy).

Więcej o:
Copyright © Agora SA