Do Japonii z Chopinem i solą

Czy hasłem "Dostrzeż piękno" przyciągniemy Japończyków do Polski? Pod koniec marca w pobliżu Nagoyi rusza światowa wystawa Expo 2005

Organizowane od 1851 r. wystawy to okazja do promocji gospodarki, kultury i turystycznych atrakcji krajów. Japońskie Expo rusza pod hasłem "mądrość natury" i ma odpowiedzieć na pytanie, jak nowoczesna technologia może współgrać z tradycją i ekologią. Impreza potrwa od 25 marca do 25 września, organizatorzy szacują, że przez ten czas odwiedzi ją ok. 15 mln osób.

Dla Polski będzie to już piąte Expo. Do Japonii pojedziemy z hasłem "Dostrzeż piękno". - Zależy nam by przyciągnąć do Polski japońskich turystów, zachęcić do inwestowania u nas i wzbogacić wiedzę Japończyków o naszym kraju - mówił na wtorkowej konferencji Marek Kłoczko, prezes Krajowej Izby Gospodarczej, która organizuje polski pawilon na Expo. Kłoczko liczy, że uda się też ożywić polsko-japońskie kontakty handlowe i przyspieszyć negocjacje w sprawie dopuszczenia polskiej żywności na tamtejszy rynek.

Polska ekspozycja zostanie podzielona na dwie główne części - "Chopin" i "Wieliczka". Będą się tam odbywały prezentacje multimedialne i część zaplanowanych imprez towarzyszących. Sercem ekspozycji będzie szklana rzeźba - skrzydła fortepianu. W "Wieliczce" ściany sali zostaną wykonane z bloków solnych sprowadzonych z Polski. Całość będzie kosztowała 34 mln zł.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.