Merlin.pl: pierwszy w historii zysk netto

Po raz pierwszy w historii sklep internetowy Merlin.pl zanotował roczny zysk netto. Firma zarobiła około 500 tys. zł

Zeszłoroczne przychody Merlina - jednego z nawiększych polskich sklepów w internecie - przekroczyły 31 mln zł. Z tego 11 mln zł to wartość sprzedaży w samym tylko czwartym kwartale - poinformował nas wiceprezes warszawskiej spółki Krzysztof Jerzyk. Rok wcześniej Merlin sprzedał towary za 22 mln zł. Szefowie sklepu prognozują na bieżący rok wzrost przychodów w podobnej skali - do kwoty 45 mln zł.

W okresie przedświątecznym Merlin (należący do wydawnictwa Prószyński) wysłał do klientów ponad 50 tys. paczek. Mimo oczywistych oczekiwań, że przed wigilią nastąpi spiętrzenie zakupów, nie udało się uniknąć problemów - do "Gazety" docierały skargi na kilkudniowe opóźnienia w realizacji zamówień. Krzysztof Jerzyk zapewnia jednak, że ostatecznie tylko 0,5 proc. świątecznych zamówień nie dotarło do adresatów przed Wigilią, a rozczarowanym klientom sklep zaproponuje indywidualne rekompensaty.

Tuż przed nowym rokiem Merlin zmienił magazyn na dwukrotnie większy (2 tys. m kw.). - Musimy już teraz przygotowywać się do następnego szczytu. Myślimy o kupieniu automatycznej linii do pakowania przesyłek - mówi Krzysztof Jerzyk.

Amerykańskie rekordy e-handlu

W USA ubiegły rok przyniósł rekordy obrotów w detalicznym handlu internetowym. Według raportu firmy badawczej comScore wartość sprzedaży detalicznej w internecie w 2004 r. wyniosła tam 66,5 mld dolarów - o 26 proc. więcej niż rok wcześniej. Uwzględniając internetowe zakupy usług podróżno-turystycznych jest to nawet 117,4 mld dolarów.

Z kolei wg eSpending Report autorstwa firm Goldman, Sachs & Co., Harris Interactive i Nielsen//NetRatings, w samym tylko okresie przedświątecznym (listopad-grudzień) w ubiegłym roku internauci wydali na e-zakupy 23,2 mld dolarów (nie wliczając usług turystycznych). Jest to o 25 proc. więcej niż rok wcześniej.

Copyright © Agora SA