Cinema City International wejdzie na polską giełdę

W połowie grudnia na warszawskiej giełdzie zadebiutuje holenderska spółka Cinema City International - jeden z największych europejskich operatorów multipleksów

Na polską giełdę wprowadza CCI izraelski koncern ITIT, który ma 86 proc. udziałów holenderskiej spółki. Akcje wejdą do publicznej oferty w połowie grudnia. Ich sprzedaż poprowadzi Dom Maklerski BZ WBK. Można je będzie kupić w dwóch transzach: dwa miliony akcji w transzy dla małych inwestorów oraz osiem milionów - dla dużych. Dodatkowo ITIT wprowadzi na parkiet 4,95 mln akcji. Wpływy z ich sprzedaży przeznaczy na odkupienie papierów od akcjonariuszy mniejszościowych.

Przedział ceny emisyjnej akcji firma określi 1 grudnia. Od 3 do 7 grudnia na akcje będą się mogli zapisywać mali inwestorzy, a w dniach 8-9 grudnia - duzi. Dokładną cenę emisyjną inwestorzy poznają 8 grudnia. Przydział akcji ma nastąpić najpóźniej 13 grudnia.

Spółka liczy, że emisja akcji przyniesie jej ponad 40 mln euro. Pieniądze zainwestuje w budowę kolejnych obiektów w Polsce oraz innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Firma ma dominującą pozycję na rynku operatorów kin w Europie Środkowo-Wschodniej oraz w Izraelu. Ma 51 multipleksów z 369 ekranami - dwie trzecie w Europie. W Polsce koncern ma 12 multipleksów ze 133 ekranami.

To właśnie Europa i Polska są głównymi kierunkami rozwoju Cinema City. Na macierzystym rynku w Izraelu w ciągu najbliższych dwóch lat koncern chce oddać do użytku tylko 21 nowych ekranów, podczas gdy w Europie - 174, a w samej Polsce - około stu. Do końca 2006 r. koncern zamierza otworzyć w Polsce 11 nowych multipleksów, głównie w miastach średniej wielkości, takich jak Elbląg, Częstochowa, Toruń, Płock i Poznań.

Moshe Greidinger, dyrektor zarządzający koncernu, przekonuje, że Polska ma ogromny potencjał rozwoju. - W Warszawie, gdzie jest duży wybór kin, ludzie odwiedzają je przeciętnie prawie trzy razy rocznie. To tyle, ile wynosi średnia w krajach zachodnich. Tymczasem dla całej Polski ta średnia wynosi zaledwie 0,7 - przekonuje.

Zdaniem Cinema City w Polsce ludzie chodzą do kina rzadziej nie dlatego, że jesteśmy biedniejszym krajem, lecz dlatego, że jest u nas za mało kin. Władze firmy podkreślają, że w Polsce na jeden ekran kinowy przypada 45,2 tys. widzów, podczas gdy w Europie Zachodniej - 16,9 tys.

Cinema City International przynosi zyski: w 2001 r. zysk netto wynosił blisko 3,2 mln euro, w 2002 - 2,3 mln, w 2003 - prawie 3,1 mln, a przez trzy kwartały 2004 roku było to ponad 4,9 mln euro.

Copyright © Agora SA