Tanie linie lotnicze chcą sprzedawać muzykę

W poniedziałek ruszył sklep muzyczny Virgin Digital. To kolejny pomysł na biznes brytyjskiego multimilionera Richarda Bransona

Piosenka w sklepie Virgin kosztuje 99 centów. Za 7,99 dol. można wykupić miesięczny abonament, który pozwala na nieograniczony dostęp do 100 tys. płyt. W ramach serwisu można posłuchać także internetowego radia Free Virgin. Na razie z usług sklepu będą mogli korzystać tylko posiadacze kart kredytowych wydanych w USA.

Branson to twórca Virgin Group w skład którego wchodzą wytwórnia muzyczna Virgin Music, spółka Virgin Cola i linie lotnicze Virgin Airways. Zaledwie kilka dni temu jego powietrzny rywal, założyciel linii easyJet Stelios Haji-Ioannou zapowiedział wejście na rynek muzyki cyfrowej. Sklep easyMusic ma ruszyć w ciągu kilku tygodni, z cenami średnio dwukrotnie niższymi niż u konkurencji.

Liderem na rynku cyfrowej muzyki w sieci jest iTunes Music Store firmy Apple. Działają tu też Napster firmy Roxio i Rhapsody spółki Real Networks. Niedawno portal Yahoo kupił za 160 mln dol. popularny w USA serwis Musicmatch. Zdaniem analityków Jupiter Research w 2009 r. rynek muzyki cyfrowej w USA będzie wart już ok. 1,7 mld dol. Obecnie szacuje się go na 100 mln dol.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.