Rynek reklamy internetowej bije rekordy

Wydatki na reklamę w internecie biją rekordy ustanowione w czasie boomu internetowego

Tylko w ciągu pierwszych trzech miesięcy wydatki na reklamę w internecie wyniosły 2,3 mld dol. - wynika z wstępnych danych Interactive Advertising Bureau i PricewaterhouseCoopers. To najlepszy wynik kwartalny w historii branży i o 39 proc. więcej niż przed rokiem. Wydatki na reklamę w internecie były także o 4 proc. wyższe niż w ostatnim kwartale 2003 r. Ostatnie trzy miesiące roku, z powodu świąt, są zwykle okresem największych nakładów na reklamę.

Jeśli rynek będzie rozwijał się w takim tempie w 2004 r. może paść rekord przychodów z reklam ustanowiony w okresie boomu internetowego z 2000 r. Wydatki na reklamę osiągnęły wówczas poziom 8,09 mld dol. W ubiegłym roku wydatki wyniosły 7,27 mld dol. - Wzrost branży w tym roku może być wyższy niż prognozowane przez analityków 10-15 proc. Nawet szacunki na poziomie 25 proc. wzrostu mogą być zbyt niskie - powiedział Greg Stuart, prezes IAB.

Co napędza ten rynek? Z badań IAB i PwC wynika, że jedynym formatem, który rośnie są reklamy dołączane do wyników przeszukiwania. Wydatki na pozostałe formaty reklam w 2003 r. spadły o 7 proc. Lider rynku przeszukiwarek Google odnotował w ubiegłym roku 27-proc. wzrost przychodów z reklam do 375,3 mln dol.

Copyright © Agora SA