Oxfam otwiera sklep muzyczny

Brytyjska organizacja pozarządowa Oxfam, zajmująca się rozwojem gospodarczym i społecznym krajów najbiedniejszych, otwiera internetowy sklep muzyczny. To pierwsza taka próba w dziejach działalności charytatywnej.

Już wkrótce, kupując piosenki ze strony http://www.bignoisemusic.com, można będzie przyczynić się do zwalczania biedy na świecie. Oxfam połączył siły z OD2 - brytyjskim serwisem muzycznym w internecie - i tworzy własny, szczególny sklep dla melomanów z całej Europy. Już dziś w katalogu Big Noise Music znajduje się 300 tys. pozycji (w tym tacy artyści, jak Coldplay i George Michael). Jedna piosenka będzie kosztowała w nim 75-99 pensów (1,34-1,77 dolara), a 10 pensów z każdego sprzedanego utworu będą zasilą fundusze Oxfamu, przeznaczone na zwalczanie biedy i pomoc humanitarną.

Jednak nowy wirtualny sklep wchodzi na bardzo konkurencyjny rynek. W minionym tygodniu na Wyspach Brytyjskich wystartował Napster. Do startu w Europie szykuje się również popularny w USA sklep iTunes, należący do firmy Apple.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.