Zakupy.com - buduje się internetowy hipermarket

Spółka Zakupy.com zapowiada zbudowanie internetowego hipermarketu z bardzo szerokim asortymentem towarów. Na inwestycje i przejęcia e-sklepów poszuka 10 mln zł na rynku New Connect

Zamysł twórców Zakupy.com polega na tym, by w jednym miejscu w internecie, korzystając z jednego loginu i koszyka, klient mógł kupić dowolne produkty (od książek, przez elektronikę, po bieliznę czy kosmetyki) i otrzymać całe swoje zamówienie w jednej paczce (m.in. to odróżnia projekt od tzw. pasaży handlowych). Jednocześnie jednak towary te mają pochodzić ze sklepów wyspecjalizowanych w danej branży, należących do firmy, ale działających w internecie równolegle pod własnymi markami i domenami. - Wtedy sprzedaż idzie dwutorowo. Ale klient, chcąc kupić wiele różnych towarów, skraca czas zakupów do minimum i oszczędza na kosztach dostaw. Ma też pewność, że kupuje w dużej, wiarygodnej firmie zapewniającej właściwą obsługę zamówień - mówi szef Zakupy.com Jarosław Kownacki.

Warszawska firma zdążyła już przejąć sześć sklepów internetowych - Mareno.pl (księgarnia), Ultima.pl (sklep z grami), e-dvd.pl (filmy), 1klik.pl (sprzęt komputerowy), Trender.pl (RTV i AGD) oraz eZabawki.pl. Ich łączne przychody sięgnęły w zeszłym roku 10 mln zł. Trwają prace nad ich połączeniem w jeden organizm. - Nasze sklepy mają już wspólny magazyn w podwarszawskim Piasecznie i wprowadzony jeden centralny system finansowo-magazynowy obsługujący cały handel w naszej sieci. Trzy czwarte pracy za nami - mówi Kownacki. Projekt ma być gotowy do startu w pierwszym kwartale nowego roku. Wtedy pojawi się wspólny koszyk, klient będzie mógł kupować także w samym serwisie Zakupy.com, a sklepy z grupy upodobnią się do siebie wizualnie. Firma zapowiada też kolejne przejęcia - wkrótce na platformie ma być osiem-dziesięć branż.

Głównym właścicielem Zakupy.com jest spółka finansowa IQPartners z Warszawy (ma 60 proc. akcji) zaangażowana także w kilka innych firm internetowo-technologicznych. Jak mówi Kownacki, dotychczasowe przejęcia i inwestycje w Zakupy.com pochłonęły już kilka milionów złotych. Projekt wymaga dalszych nakładów - źródłem kapitału mają być inwestorzy, którzy w tzw. ofercie prywatnej obejmą nowe akcje spółki (firma oferuje nieco poniżej 20 proc. akcji). Rozmowy z inwestorami potrwają do pierwszych dni grudnia. Jeśli emisja akcji się powiedzie, wkrótce potem Zakupy.com wejdą na nowy rynek giełdy New Connect. - Chcemy pozyskać do 10 mln zł, na taką kwotę mamy przygotowany plan inwestycyjny. Oczywiście konkretna kwota zależy od rozmów z inwestorami - mówi Kownacki.

W pierwszym kwartale przyszłego roku o pieniądze inwestorów giełdowych będą najpewniej starać się także dwa duże sklepy internetowe z elektroniką, RTV i AGD - Agito.pl i Hoopla.pl. Te jednak wybierają się na główny rynek giełdy, a ich akcje mają być powszechnie dostępne w ofercie publicznej.

Właśnie ruszył inny wielobranżowy sklep internetowy A.pl należący do giełdowej spółki Action SA.

Copyright © Agora SA