Fotka.pl - wzrost przychodów o 200 proc.

Trzykrotny wzrost przychodów do 4,5 mln zł prognozuje na ten rok Fotka.pl. Stworzony skromnym kosztem serwis rozrywkowo-społecznościowy zdobył dużą popularność

- Niedawno zarejestrowano u nas 5-milionowe konto - mówił na wczorajszej konferencji prasowej Rafał Agnieszczak, twórca Fotki i właściciel warszawskiej spółki Interaktywna, do której serwis należy. Fotka.pl to witryna rozrywkowo-towarzyska, adresowana głównie do młodzieży, pozwalająca użytkownikom zamieszczać swoje zdjęcia (i oceniać zdjęcia innych), tworzyć tzw. profile (zestawy informacji na swój temat), nawiązywać znajomości, łączyć się w grupy znajomych, dyskutować na forum itp.

Mimo że wśród dorosłych internautów serwis jest zapewne mało znany (sam Agnieszczak mówił wczoraj, że oglądalność serwisu mocno wzrasta podczas dużej przerwy między lekcjami w szkołach), to statystyki wskazują, że popularność Fotki rośnie. Z serwisu korzysta miesięcznie 2,4 mln użytkowników (dane z badania Megapanel za czerwiec), co oznacza, że w kategorii serwisów społecznościowych Fotka.pl jest już na trzecim miejscu w Polsce za Onet.pl i Gazeta.pl, a przed Interią i Wirtualną Polską. Jak się to udało? - Miałem szczęście i wyczucie właściwego momentu - mówił Agnieszczak, który oprócz Fotki prowadzi też serwis aukcyjny Świstak.pl.

W ślad za popularnością rosną przychody serwisu - w tym roku mają się zwiększyć z 1,6 mln zł do 4,5 mln zł. Według Agnieszczaka Fotka połowę przychodów czerpie z reklamy internetowej, a drugą połowę - z płatnych usług. Jak twierdzi twórca serwisu, biznes ten ma aż 50-proc. rentowność (co oznaczałoby, że Fotka przynosi swemu właścicielowi pokaźny zysk). Firma zrezygnowała właśnie ze współpracy z siecią reklamową Ad.Net (która pośredniczyła w sprzedaży reklam na Fotce) i będzie sprzedawać reklamy sama - to model, na jaki odważają się głównie duże portale.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.