Minister Środa: Reklamy Ery obrażają kobiety

Na billboardach uśmiechnięta blondynka. I napis: ?Masz z nią 160 minut za 30 złotych?.

Najnowsza kampania sieci Era narusza godność kobiet i ordynarnie wykorzystuje seksualne skojarzenia - nie ma wątpliwości pełnomocnik rządu ds. równego statusu kobiet i mężczyzn Magdalena Środa. Urząd domaga się, by reklamy zdjęto. Wczoraj wystosował pismo do dyrektora Polskiej Telefonii Cyfrowej (operator Ery).

- Z kampanii na pewno się nie wycofamy - odpowiada Witold Pasek, rzecznik Ery. - Reklama informuje, że za 30 zł klient otrzyma 160 min rozmowy. Jeśli komuś kojarzy się to inaczej, to współczuję.

- Dostajemy telefony, maile i listy z prośbą o interwencję - mówi Sylwia Spurek, rzecznik prasowy urzędu ds. równego statusu. Jak podkreśla, to efekt medialnej debaty sprzed kilku miesięcy o tym, że reklamy naruszają godność kobiet i mężczyzn.

Na przełomie września i października gotowy będzie kodeks etyki reklamy. Działać zacznie też Rada Reklamy. - Będzie pilnować, by reklamy nie łamały prawa czy dobrego smaku i piętnować tych, którzy tych zasad nie przestrzegają - zapowiada Aleksander Krzyżowski, dyrektor stowarzyszenia ProMarka, które zainicjowało prace nad kodeksem.

Copyright © Agora SA