Kwietniowe promocje aut skuszą 30 tys. klientów

W 2008 roku możemy kupić nawet 340 tys. samochodów, wynika z szacunków Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. To o 15 proc. więcej niż rok temu, a także więcej niż przewidywali eksperci ankietowani przez "Gazetę Prawną".

Jak zauważa dziennik, dynamika sprzedaży w pierwszym kwartale to efekt zakupów przecenionych aut z rocznika 2007. Stanowiły one aż 60 proc. wszystkich kupionych w tym roku aut, wynika z szacunków Samaru.

Oferowane są atrakcyjne promocje. Wybierając samochód z zeszłego roku można liczyć na upust rzędu 4,8-5,3 tys. złotych. Sprzedawcy do zeszłorocznych aut dokładają też pakiety ubezpieczeń i promocyjne kredyty 50/50.

- Polacy chętnie korzystają z takich upustów, bo większość klientów indywidualnych kupuje auto na dłużej niż dwa, trzy lata, a im dłuższy okres użytkowania, tym rocznik auta ma mniejsze znaczenie - komentuje dla "Gazety Prawnej" prezes Samara Wojciech Drzewiecki.

Niektórzy sprzedawcy, np. Skoda, oferują w niektórych modelach bezpłatny montaż instalacji gazowej LPG. Jak pisze "GP" obniża ona koszty paliwa o około 40 proc. a normalnie trzeba by wydać na nią 4,3 tys. zł. Z kolei Renault, Chevrolet i Hyundai kuszą klientów nawigacją satelitarną, która na wolnym rynku kosztowałaby przeciętnie od 800 do 1200 zł.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.