Dobra sprzedaż Danone'a

Danone odnotował prawie 2,3-proc. wzrost sprzedaży w trzecim kwartale br. do 3,566 mld euro - poinformował prezes francuskiego koncernu Franck Riboud. To więcej niż zakładali analitycy

- Co najbardziej ucieszyło rynek, to wytrzymałość biznesowego modelu Danone'a, zwłaszcza w kontekście rozczarowujących wyników innych europejskich producentów żywności - chwalił Danone'a analityk Morgan Stanley. Na sprzedaż Danone'a nie wpłynęła zła pogoda w Europie, która spowodowała spadek sprzedaży napojów. Główne marki francuskiego producenta obok produktów mlecznych to woda Evian, Volvic i Acqua oraz ciastka LU. Na wieść o dobrych danych akcje Danone'a na paryskiej giełdzie skoczyły o 3,5 proc. W Polsce Danone jest obecny od dziesięciu lat i ma dwie fabryki w Warszawie oraz w Bieruniu na Śląsku.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.