Najważniejsze informacje gospodarcze na twoją stronę. Ściągnij nasz gadżet.
Takie wnioski wynikają z zestawienia przygotowanego przez EurotaxGlass's dla "GP". Zestawienie pokazuje wartość samochodów w danym wieku dziś i przed rokiem i uwzględnia 15 najchętniej importowanych modeli oraz pięć innych, popularnych na polskich drogach.
Najbardziej, bo o 28 procent, podrożała sześcioletnia Toyota Corolla 1,4 Terra.
Bez wpływu na ceny używanych aut okazało się słabe euro. Salony dealerskie zareagowały na umacnianie się złotego i obniżyły cenę nowych aut o 10-15 proc. Większość koncernów wprowadziła promocyjne cenniki. Importerzy używanych aut nie zrobili tego, bo choć używanych aut jest coraz więcej, nie ma problemu z ich sprzedażą.
Chęci do zakupu auta nie są w stanie zmniejszyć wysokie ceny paliw. "GP" przypomina , że cena Diesla wzrosła w ciągu roku o 27 proc.
Gazeta zauważa również, że na polskich drogach coraz więcej jest stosunkowo nowych aut - samochody w wieku poniżej czterech lat stanowią już ponad 10 proc. ogółu importu. To uderza bezpośrednio w sprzedawców nowych samochodów.