Jak podaje "WSJ" Intercity, flagowej spółki z Grupy PKP na najbliższe 3-4 lata planuje uruchomienie super szybkich pociągów na najważniejszych trasach w Polsce, powrót piętrowych wagonów obsługujących tańsze połączenia, modernizację i unowocześnienie dotychczasowych składów.
Już dziś Intercity zapowiada, że dzięki zmianom z jej usług skorzysta nawet 50 proc. więcej pasażerów. Firma kończy właśnie pracę nad nową strategią marketingową. "Ze względu na jakość, komfort i czas podróży docelowo firma powinna posiadać trzy marki w ruchu krajowym: Intercity, Express oraz Tanie Linie Kolejowe" - ujawnia WSJ Polska Czesław Warsewicz, prezes PKP Intercity.
Pod marką Intercity jeździć będzie 20 zespolonych składów pociągowych. Na obecnie eksploatowanych wagonach Intercity pojawi się marka Express. Z kolei na Tanich Liniach Kolejowych będą kursowały wagony piętrowe.
Według gazety zmiany w strategii PKP Intercity wymusiło pojawienie się na rynku kolejowym w Polsce zagranicznej konkurencji. Pasażerów wozi już brytyjska Arriva, mocne wejście zapowiada francuska Veolia i przewoźnik z Wysp - Freightliner. W 2010 r. zliberalizowany zostanie europejski rynek przewozów międzynarodowych - a to oznacza że do Polski wejdą prawdziwi giganci - narodowe koleje niemieckie (Deutsche Bahn) i francuskie (SNCF).