- Oczekiwania naszych klientów wymogły na nas, by przenieść naszą działalność w rejon, gdzie koncentruje się ich produkcja. Znaczenie producentów ulokowanych w Polsce i sąsiednich krajach jest coraz ważniejsze dla Toora - powiedział prezes i współwłaściciel spółki, Francesco Taglietti.
Region Europy Środkowo-Wschodniej, za sprawą ogromnych inwestycji takich firm jak Toyota, PSA, Hyundai-Kia czy MAN, urósł w ostatnich latach do rangi zagłębia przemysłu motoryzacyjnego.
W związku ze zmianą strategii, Toora znacząco zmniejszy poziom produkcji we Włoszech, gdzie z trzech zakładów produkcyjnych zostanie tylko jeden. Proces przenoszenia produkcji powinien zakończyć się w połowie roku 2007, a spółka będzie musiała zwiększyć zatrudnienie w Polsce do 1150 osób z 900.
- We Włoszech niestety będziemy musieli przeprowadzić redukcję zatrudnienia, a produkcję skoncentrujemy w tylko jednym zakładzie. Do Polski przeniesiemy pozostałą produkcję, mamy także zamiar otworzyć oddział badań i wdrożeń - dodał Taglietti.
W efekcie zmiany strategii przychody Toora Poland SA mają wzrosnąć w 2007 o 50 procent do 430 milionów i pozytywnie przełożą się na poziom zysku EBIT i EBITDA.
Polska spółka szacuje, że wydatki inwestycyjne w 2006 osiągną 96 mln zł, a w 2007 roku prawie 17 mln. Toora Poland już wydała ponad 80 milionów złotych na inwestycje w 2006 roku.
O godzinie 12.10 kurs Toora Poland zyskiwał 1,8 procent do poziomu 28,00 złotych.