Kolporter opublikował wyniki finansowe

Zysk i przychody drugiego co do wielkości dystrybutora prasy w Polsce wzrosły. W tym roku spółka chce otworzyć ponad sto saloników prasowych, dziesięć salonów multimedialnych oraz kilkanaście marketów spożywczych

Skonsolidowane przychody Kolportera wyniosły 2,58 mld zł wobec 2,35 mld zł w 2005 r. (wzrost o 8,9 proc.). Zysk netto spółki sięgnął 12,5 mln zł wobec 15,34 mln zł rok wcześniej (wzrost o ponad 18 proc.). Z kolei udział kieleckiej firmy w rynku dystrybucji prasy szacowany na podstawie danych ZKDP o wysokości sprzedaży wzrósł o 3,83 proc. i wyniósł 43,1 proc.

Obecnie Kolporter obsługuje ok. 28,5 tys. punktów sprzedaży. Własna sieć firmy liczy około tysiąca saloników prasowych, siedem salonów multimedialnych oraz tyle samo osiedlowych sklepów spożywczych. Dystrybutor chce przeznaczyć na rozwój swojej sieci cały zeszłoroczny zysk netto. "W planach na 2007 r. jest powiększenie przychodów o ok. 10 proc. i zysku - o 20 proc." - czytamy w komunikacie prasowym spółki.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.